2018. október 21.

Összefoglaló az elmúlt napokból... 2. rész: Új könyvek

Tegnap, az összefoglaló első részében a legutóbbi találkozókról írtam röviden. Most jön a folytatás, amelyben a legújabb köteteimről írok egy kicsit.

A könyvek beszerzése számomra amúgy is felér egy igazi szertartással. :)
Minden egyes kötet, ami a kívánságlistámon csücsül kiemelt figyelmet élvez, és ha ezek közül - főleg ha már nem kaphatóról van szó - megtalálok és megszerzek egyet, akkor az feltölt, megmelengeti a lelkem és átjár valami belső boldogság.
Vannak akiknél ezt az érzést a csokoládé váltja ki, vagy egy bizonyos illat. Nos, az én esetemben a könyvek jelentik az endorfin termelés fő beindítóját, és ahogy a képen is jól látszik, nincs olyan, hogy könyvek beteges felhalmozása. ;-)

¨ Új könyvek ¨

Jelenleg hivatalosan könyvstopot tartok. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy sok-sok olvasatlan könyvem van jelenleg. Főleg olyanok, amiket ajándékba kaptam, de akadnak olyanok is, amelyeket én magam vásároltam még az év folyamán.
A másik ok pedig az, hogy az esküvő egy drága mulatság, mi pedig éppen arra spórolunk Párommal. :)

De azért néha-néha én is elcsábulok, pedig nagyon próbálok erős maradni. És éppen ennek az elcsábulásnak okán tettem szert az utóbbi időben egy kisebb mennyiségű POKET könyvre. Komolyan mondom, hogy erre az automatából könyvet veszek dologra erősen rá lehet függeni.
A Sztalker Csoport jóvoltából az alábbi POKET kötetek boldog tulajdonosa lettem mostanában:
Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk - az első POKET könyvem, erről írtam is korábban :)
Virginia Woolf: Orlando - saját vásárlás
Krúdy Gyula: Ady Endre éjszakái - saját vásárlás
Karinthy Frigyes: Utazás a koponyám körül - saját vásárlás
100 szóban Budapest 2018+ - ajándék Páromtól ♥ Egyik este, amikor a fősuliról jött haza, ezt hozta magával. :)

Egyébként az aktuális olvasmányom is egy ilyen "Úristen! Ez a könyv azonnal kell!" érzés eredménye. Ez pedig nem más, mint Vic Parker gyűjteménye, a Klasszikus rémtörténetek. Ez a könyv valami csodálatosan gyönyörű. El se akarom hinni, hogy mennyire szép. Bár én valamiért ezt keménykötéssel, saját könyvjelzőszalaggal képzeltem el, és nagy meglepetés volt, amikor megláttam és se könyvjelzőszalag, se keményfedél. De ettől függetlenül csodaszép! Hivatalosan csak Halloweenkor kaphattam volna meg, de együtt mentünk el érte és onnantól nem igazán voltam hajlandó kiadni a kezeim közül.

Októberben Páromon kívül lepett még meg könyvvel Viki barátnőm, és ajándékozós esemény keretein belül egy kedves Molyhölgy is.
Vikitől egy olyan kötetet kaptam, amit nagyon szerettem volna, ez pedig nem más, mint Marissa Meyer: Heartless - Szívtelen című története. Bár sokan negatívan értékelték és azt írják, hogy a közelébe se ér a Holdbéli Krónikák sorozatnak, amelyet nagy örömömre a Könyvmolyképző Kiadó felkarolt és kiadja - Juhuuu! -, de azért engem érdekel. :)
A másik meglepetés könyv pedig - szintén egyik kedvenc íróm tollából született - Neil Gaiman: Coraline című Locus és Hugo-díjas meseregénye.

A KultúrPara blogoldal jóvoltából pedig gazdagodtam egy magyar szerző regényével, mégpedig Gion Nándor: Virágos katona című klasszikus művével, melyet a születésnapi nyereményjátékukon nyertem meg. Sokaktól hallottam elismerő szavakat a kötetről, a történetről, ezért nagy reményekkel viseltetek iránta én is. Remélem, hogy beváltja majd és tényleg egy lebilincselő történettel lehetek gazdagabb. :)

Végül pedig a Könyvmolyképző Kiadónak sikerült térdre kényszerítenie akaraterőmet, hiszen a napokban folyik a Rubin pöttyös Szeretetcsomag akció, én pedig elcsábultam, mintha muszáj lett volna.
Múlt hónapban olvastam ugyanis Hugh Howey Siló sorozatát és úgy gondoltam, hogy ha már Anyukám megajándékozott júliusban a negyedik résszel, akkor megkaparintom a többit is az akció keretében. Persze kis hiba csúszott a számításba, mivel a nagy öröm és kapkodás következtében az ötödik kötet helyett a negyediket rendeltem meg, így az most kétszer van meg, de már gondoskodtam a sorsáról. Ami viszont nagy-nagy öröm volt számomra, az a csomagban küldött ajándékkönyv. Hihetetlen érzés, amikor olyan könyvet küld a kiadó, amelyik a kívánságlistán is várakozik, ráadásként pedig első kötet a sorozatból. ♥
Csábulásom eredménye pedig:
Hugh Howey Siló könyvei (1-3): Holston - Megfelelő méret - Kivetve
Colleen Hoover: Maybe Someday - Egy nap talán

Jelenleg ezen a ponton állok és nem akarom elhinni, hogy mennyi - 13, azaz tizenhárom - új könyvvel lettem gazdagabb. Te jó ég! :D
Egyébként a moly.hu-n fut egy kihívás, "Amit főztél, eddig is meg! - 2018" címmel. Ennek keretein belül a 2018-ban beszerzett (vásárolt, cserélt, talált - kiv.: ajándékba kapott) könyveket még ebben az évben el kell olvasni. Nos, egészen sokat tud segíteni ez is a vásárlás visszaszorításában. ;-)

Folytatása következik ...
Hamarosan jövök az elmúlt időszak olvasmányaival. &

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése