2018. szeptember 22.

Megvan az első POKET zsebkönyvem

Ma a Móricz Zsigmond körtéren ebédeltünk Párommal, mivel elég hosszú szünet volt két előadása között a főiskolán. Ebéd után elindultunk meginni egy finom cappuccinot, utána pedig sétát terveztünk. Azonban még mielőtt megtámadtuk volna a kiszemelt kávézót, Párom észrevette a Móriczon kiállított POKET automatát. :)

De hogy mi is ez a POKET pontosan, arról a POKET zsebkönyvek facebook oldalán tudtok olvasni.
Dióhéjban azonban arról van szó, hogy van ez a Sztalker Csoport - aminek nagyon örülünk a POKET könyvek miatt is -, és ők úgy gondolták, hogy népszerűsítik az olvasást, pluszban megkísérlik összehozni az embereket a színes könyvek által. A város több pontján, még ez év áprilisában felállított a Csoport régi italautomatákat - Mennyire menő már, automatából könyveket venni, nem? - és mindössze 990 Ft-os áron olyan könyvekhez juthat hozzá az olvasó, amik értéket képviselnek.
A repertoárban találni kortárs alkotást, klasszikus művet, de mára már ragasztható tetoválást is, amin költők, írók arcképei vannak. Fantasztikus ötlet, elragadó kezdeményezés.

De visszatérve a mai naphoz, az automatánál épp egy kedves és szimpatikus könyvmolytárs válogatott és vásárolt, én pedig ámuldozva néztem a kínálatot, hiszen első személyes találkozásom volt ez a POKETtel. Rácsodálkoztam, hogy milyen sok Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg lakik a gépben, mire a kedves leányzó elmondta, hogy most töltötték fel az automatákat. Végül Párom egy Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk kötettel lepett meg.

Az érdekessége ennek a könyvnek, hogy bár általános iskola 5. osztályában kötelező olvasmány volt, az én életemből valahogy mégis kimaradt. Fogalmam sincs, hogy hogy lehet. Arról is lemaradtam igazából, hogy el kellett olvasni.
Vicces sztori, ugyanis év végén az egyik irodalom órán elkezdtük nézni a filmet, majd amikor a végére jutottunk megkérdeztem egy osztálytársamtól, hogy most ezt miért is néztük meg? Nemes egyszerűséggel közölte, hogy azért, mert ez volt a kötelező olvasmány. A mai napig nem értem, hogy miért nem tudtam erről. Viszont semmilyen hátrányom nem származott szerencsére a dologból, nem kellett olvasónaplót írni, se dolgozatban beszámolni róla. Bevallom azóta nem is pótoltam ezt a hiányosságot, de így, hogy már egy csodás Pál utcai POKETem van, biztosan el fogom olvasni. :)

Holnap pedig visszamegyünk és beszerezzük A kis herceget is. ;-) Amit már olvastam ... többször is ... és amúgy meg is van. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése