2018. szeptember 1.

Itt van az ősz, itt van újra...

©Yaoyao 2017
Itt van az ősz, itt van ujra,
S szép, mint mindig, énnekem.
Tudja isten, hogy mi okból
Szeretem? de szeretem.





Bizony itt van a naptári ősz első napja, egy csodás szombat, nálunk pedig folyamatosan dörög az ég. Na jó, kisebb-nagyobb kihagyásokkal.

Kiülök a dombtetőre,
Innen nézek szerteszét,
S hallgatom a fák lehulló
Levelének lágy neszét.





A mai délelőttöm L. J. Wesley: Brook: A testem a börtönöm című könyvével töltöttem, amelyről az értékelésemet itt olvashatjátok. Persze ez rövidke, de hamarosan szándékozom egy hosszabbat is írni róla a Watchaholics számára.

Mosolyogva néz a földre
A szelíd nap sugara,
Mint elalvó gyermekére
Néz a szerető anya.
És valóban ősszel a föld
Csak elalszik, nem hal meg;
Szeméből is látszik, hogy csak
Álmos ő, de nem beteg.
Levetette szép ruháit,
Csendesen levetkezett;
Majd felöltözik, ha virrad
Reggele, a kikelet.





Később pedig elkészítettem - segítséggel - az oldal legördülő menüjét. Botrányosan régen tanultam már html kódolást - és nem túl sokkal közelebbi időre tehető az sem, amikor utoljára kódot írtam. Ennek eredményeképpen szépen elpepecseltem vele, de legalább meglett az eredménye. Juhuuu! Szépül a blog, és ennek nagyon örülök. Terveim között szerepel még a fejlécet is normálisra megcsinálni, mert most kicsit olyan kommersznek érzem.

Aludjál hát, szép természet,
Csak aludjál reggelig,
S álmodj olyakat, amikben
Legnagyobb kedved telik.
Én ujjam hegyével halkan
Lantomat megpenditem,
Altató dalod gyanánt zeng
Méla csendes énekem. –
Kedvesem, te űlj le mellém,
Űlj itt addig szótlanúl,
Míg dalom, mint tó fölött a
Suttogó szél, elvonúl.





Na de egy kicsit beszéljek a könyvtervekről is, íme a várható olvasmánylista a szép, színes őszi hónapokra. Tizenegy könyvet tervezek, aztán meglátjuk, hogy mennyi lesz belőle, hiszen terveim között szerepel, hogy év végéig meglegyen a száz olvasmány.
Többségben a magyar alkotók:  A. M. Aranth: OculusMoskát Anita: Horgonyhely, Hestia Potter: Legendary – Lázadás, Böszörményi Gyula: Nász és téboly valamint Karinthy Ferenc: Budapesti ősz.
Külföldről pedig beválogattam vegyesen romantikát, fantasyt, krimit, gyermekkönyvet, képregényt: Stephanie Perkins: Anna és a francia csók, Jay Asher: Tizenhárom okom volt…Alan Moore – Dave Gibbons: A teljes Watchmen, Akif Pirinçci: Francis, Cecelia Ahern: Utóirat: Szeretlek! és a végére Ingrid Bredberg: Katrin professzor.
© www.szabadosagnes.blog.hu
Mindegyik könyv valamiért fontos a szívemnek. Igaz a többség új, egyelőre még ismeretlen történetet rejt magába, de van olyan, amelyiket régi ismerősként fogok üdvözölni. Akár azért, mert újraolvasás, akár azért, mert folytatás, vagy az író egy újabb könyve. A lényeg, hogy már nagyon várom. :)

Ha megcsókolsz, ajkaimra
Ajkadat szép lassan tedd,
Föl ne keltsük álmából a
Szendergő természetet.

Petőfi Sándor

Erdőd, 1948. november 17-30.









Élményekben teli őszi hónapokat Nektek! :)
Téged pedig, Ősz, ezúton köszöntelek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése