2020. április 26.

Pókteg aka book tag by Fabian

Jómagam nem vagyok valami nagy barátságban a nyolclábú pajtásokkal. Talán azért sem, mert többször találkoztam velük össze gyerekként, mint kellett volna és sajnos egyik esemény sem lopta be magát a szívembe. Szóval bocsi pókocskák, ugye nincs harag? :)
Azonban nem mindenki van ezzel így, sőt. A moly-közösség egyik tagja, Fabian például annyira kedveli őket, hogy, megálmodta a Pókteget, vagyis egy pókos book taget. :)


Engem pedig ezúttal is többen hívtak meg a játékra. Köszönöm ezt Nektek: RVivi, Molymacska és Henisbookbar ❤️

Most pedig jöjjenek a Pókteg kérdései és válaszai! Brrrrrrr.... :D

1. Torzpókfélék: Nevezz meg egy olyan könyv(ek)et, ami(k)ben szerepel egy nem túl megnyerő külsejű, de abszolút szerethető karakter!
Darren Shan könyvei tele vannak ilyen karakterekkel, vegyük mondjuk rögtön Harkat Muldsot, vagy ahogy RVivi is említette, Larten Crepsleyt.

2. Csapóajtós pókfélék: Hagytál-e már félbe könyvet? Ha igen, melyiket és miért?
Nem szeretek félbehagyni könyvet, de bizony én is megtettem már ezt. Két kirívó példát tudok hozni. Az egyik Lev Tolsztoj: Anna Karenina története volt, míg a másik Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző című könyve.
Előbbit valamiért nagyon untam, de majd valamikor nekifutok még egyszer, viszont az utóbbiban én magam abszolút nem láttam meg azt a nagyon nagy humort, amiről többen beszéltek. Egyszerűen nekem nem ment, hogy viccesnek érezzem...

3. Madárpókfélék: Nevezz meg egy könyvet, amit utazás közben olvastál!
Oh, csak egyet? Hát jó, akkor J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje. Akkor olvastam, amikor tavaly novemberben Angliába utaztunk férjemmel. És még a hazafelé úton is ezt olvastam. :D

4. Lámpaernyős pókfélék: Nevezz meg egy olyan könyvet, amit éjszakába nyúlóan olvastál!
Ide a 2020-as év első befejezett könyvét hozom, Philip Pullmantól a La Belle Sauvage-t. ❤️

5. Fojtópókfélék: Melyik műfajt/zsánert/témát nem szereted és miért?
Az abszurddal és humorossal nem mindig jövök ki jól. Nekem sokszor nem vicces az, ami a többség szerint bizony az... Azt hiszem fordítva lehetek bekötve. :D

6. Csodáspókfélék: Mi az ideális környezet számodra az olvasásra, ahol akár egy egész napot is végig bírnál olvasni?
Oh, nagyon szeretnék egy olyan plafonról lógatható izét, amibe párnákat lehet tenni és kis olvasókuckóvá alakítani. De ilyenem nincs, mert nagyon drága, viszont van egy szuper erkélyünk, nagyon szeretek ott olvasni napsütésben, amúgy meg a kanapén és a székemben is szívesen olvasok. :)

7. Ugrópókfélék: Volt valaha olyan könyv/sorozat, ami annyira magával ragadott, hogy fanartot/fanfictiont/stb. készítettél hozzá? Ha igen, mit csináltál és melyik alkotáshoz?
Szerintem ilyen nem volt. Az tuti, hogy nem írtam fanficet, az meg, hogy Elizabeth Feuer: Elveszett ​nyár című történetéhez rajzoltam valamikor húsz évvel ezelőtt, azt még jóindulattal sem nevezmén fanartnak. Fannak még csak-csak, artnak viszont biztosan nem. :D

8. Zugpókfélék: Szoktál olvasás közben nassolni? Ha igen, mit?
Ritkaságszámba megy. De ha mégis valamit, akkor magokat vagy kekszet. :)

9. Hamvaspókfélék: Melyik könyve(ke)t jelölnéd ki szívesen kötelező olvasmánynak, vagy írnád fel az iskolai ajánlott olvasmányok listájára és miért?
Kötelezőnek nem jelölnék semmit, mert akkor már tuti, hogy a többség nem akarná elolvasni, viszont nagyon szívesen felvenném ajánlott olvasmánynak Kira Poutanen naplóregényét, a Csodálatos tengert.
Hogy miért? Azért mert fantasztikus, emberközeli, megmutat valamit, amit - ha szerencsénk van - nem ismerünk és azért, mert nagyon-nagyon figyelem felkeltő.

10. Farkaspókfélék: Volt valaha olyan könyv, amit sokáig „vadásztál”, vagy nehezen jutottál hozzá? Ha nem, akkor melyik könyv megjelenését vártad tűkön ülve?
Oh, igen. Jean-Christophe Grangé: A ​lelkek erdeje című könyve pont ilyen. Azt hiszem hat évig vadásztam erre a kötetre.

11. Karolópókfélék: Melyik, számodra még ismeretlen szerző(k)től szeretnél még mindenképpen olvasni?
Markus Zusak. Tőle mindenképp szeretném elolvasni A ​könyvtolvajt.

12. Csőhálós pókfélék: Hogy viszonyulsz a plecsnikhez/kihívásokhoz?
A plecsniket nagyon szeretem. Viszont két-három évi kitartó kihívásozás után ennek már megkopott kissé a varázsa. Egyre többet vágyakozom a szabad olvasás után, aminek következtében egyre kevesebb azon kihívások száma, amelyeken aktívan részt veszek.



Azt hiszem nekem mára elég is lesz a pókzongásból. :) Ha gondoljátok töltsétek ki Ti is, sőt akár meg is oszthatjátok hozzászólásban, mert érdekel, hogy Ti hogy válaszolnátok a fenti kérdésekre. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése