2020. április 12.

Maradj otthon book tag

Jó egy hónapja a mindennapjaink részévé vált a Koronavírus és a #maradjotthon hashtag köszön vissza ránk szinte mindenhonnan.
Ez a dolog, vagy nevezzük inkább jelenségnek nem csak a mém-gyártókat ihlette meg, de ékes bizonyíték a most következő Maradj otthon book tag, hogy bizony a könyvmolyokat sem hagyja hidegen a Maradj otthon-mozgalom. :)
Annál is inkább, mivel a könyvmolyoknak ez igazán kedvez. Sokan vagyunk, akiknek nem jut annyi ideje a rohanó hétköznapokban az olvasásra, de ez az időszak most pont arra int talán, hogy álljunk meg egy kicsit és pihenjünk meg. Talán nem kell annyira rohanni, mint amennyire tesszük.

A játékkihívást ezúttal Caledonia_Valley és Farkas_Éva molytársaknak köszönöm! ❤️

Most pedig jöjjenek a kérdések és a válaszok, azaz a Maradj otthon book tag! :D

1. Lakás: Hol/hogyan szeretsz otthon olvasni?
Mindenhol is! :D Viccet félretéve az erkélyen a napsütésben, a székemben - főnöki irodai szék, jó nagy - és a kanapén szeretek leginkább, de nem vetem meg a legtöbb könyvmoly által elítélt olvasási formát se. Igen, én szeretek a kádban pihenve olvasni. Nem, még sosem ejtettem bele könyvet a vízbe. :)

2. Konzerv: Egy könyv, amit mindenképpen be kell szerezned otthonra.
Hát ööö... most így hirtelen nem tudnék egy konkrét könyvet említeni. Tök sok könyv van a kívánságlistámon és én már csak ilyen gyüjtögető típus vagyok, szóval jöhet az összes, ami a listámon van. :D

3. Gumikesztyű: Egy könyv, amihez más nem érhet, mert sosem adod kölcsön.
A legtöbb könyvem ilyen. Igazából nem szeretek kölcsönadni, mert jártam már pórul többször is, de csak egyszer igazán nagyon. Azóta nem szívesen adom kölcsön a könyveimet. Csak pár kivételes barátom van, akiknek bármikor kölcsön merek adni, mert tudom, hogy ők is úgy vigyáznak rájuk, mint a szemük fényére. ♥

4. Szájmaszk: Egy borító, amin nem látszik az arc alsó része.
Ezt most így fejből kéne tudnom? :D Bevallom nem megy, úgyhogy szépen átnyálaztam a könyveimet. Arra kellett rájönnöm, hogy tetemesebb mennyiségű borító van, amin csak az arc alsó része látszik. XD
Na jó, találtam olyat is, amin nem látszik az alsó rész: Jay Asher: What Light – Micsoda fény! és Jean-Pierre Montcassen: Meliki, bár ezeket a történeteket még nem olvastam, úgyhogy egy olyan könyvet hozok inkább, aminél igaz az egész arcot maszk takarja, de elmondhatom legalább, hogy olvastam. :D Ez pedig Alan Moore: V mint vérbosszú című képregénye.

5. WC papír: Egy könyv, amire kár volt papírt pazarolni.
Én ezt így, ilyen határozottan nem jelenteném ki. Minden könyv megtalálja a maga olvasóját idővel. Azért, mert nekem nem tetszett például Thomas Cullinan: Csábítása, vagy épp Virginia Woolf: Orlandoja, az nem jelenti azt, hogy nem értékes művek. Pont attól azok, hogy megvannak a saját olvasói. Én más könyvekben találtam rá önmagamra, amik pedig másoknak nem lopták be magukat a szívükbe. :)

6. Koronavírus: A kedvenc koronás borítód.
Nekem nincs kedvenc koronás borítóm. :D Hirtelen csak a Royal család sorozat jut eszembe, de azt a sorozatot nem olvastam. De amúgy biztos van még sok-sok olyan borító, amin korona van. :)

7. Karantén: Három könyv, amit el szeretnél olvasni mostanában.
Erre viszont könnyen tudok válaszolni. :) Jelenleg több könyvet olvasok párhuzamosan és ezekből hármat be is szeretnék fejezni a közeljövőben:
Konkrétan öt nap múlva lesz egy éve, hogy elkezdtem olvasni ezt a könyvet: Edgar Allan Poe: Edgar Allan Poe összes elbeszélései 1.
Rejtő Jenővel eddig nem sikerült mélyebb barátságot kötnöm. A tizennégy karátos autót olvastam, de nekem nem volt olyan nagyon vicces, mint vártam, míg a Csontbrigádot sajnos félbe is hagytam, annyira nem voltunk egy hullámhosszon. Most viszont elkezdtem a Vesztegzár a Grand Hotelben című történetet. Ebben látom a potenciált. :)
A harmadik könyv pedig, nos egy utazós könyv, nem más, mint Neil Gaiman: Ne ess pánikba! kötete, amely Douglas Adamsről és a Galaxis útikalauz stopposoknak című sci-fijéről szól.

8. TV/Netflix: Öt könyv, aminek imádtad a filmadaptációját.
Ezt most csak úgy felsorolás szintjén, nem részletezném: Alan Moore: A teljes Watchmen, Cecelia Ahern: Ahol a szivárvány véget ér, Cecelia Ahern: Utóirat: Szeretlek!, David Ebershoff: A dán lány és Dennis Lehane: Viharsziget. Na és egy ráadást még idebiggyesztek, mert ez volt gyerekkorom egyik kedvence: Erich Kästner: A ​két Lotti. Azóta is emlegetem, hogy „Öregember nem gyorsvonat.” ❤️

9. Internet böngészés: Három könyv, aminek nagyon vártad/várod a megjelenését.
Hát Darren Shan könyvei mind ilyenek. Igaz nem mostanában jelentek meg, de mindig alig vártam, hogy végre kijöjjön az új rész. :)

10. Kézmosás: Egy könyv, amit már azelőtt is olvastál, hogy menő lett.
Oh, hát ez egyszerű, hiszen ez nem más, mint a kedvenc könyvem, Philip Pullman: Északi fény. Még 1998-ban olvastam, ugyanis Anyától akkor kaptam az első magyar kiadást ajándékba. Szinte azonnal szívembe zártam ezt a misztikus történetet. Aztán felkapták tíz évvel később, mikor kijött a filmadaptáció és most is, amikor elkészült a sorozatadaptáció első évadja. Szóval igen, ez a könyv szerintem, de legalábbis nekem már akkor menő volt, úgy 22 évvel ezelőtt. ♥


És akkor ennyi is a #maradjotthon könyves-könyvmolyos verzió. :) Ha gondoljátok töltsétek ki Ti is, sőt akár meg is oszthatjátok hozzászólásban, mert érdekel, hogy Ti hogy válaszolnátok a fenti kérdésekre. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése