2019. június 30.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. június

És már megint eltelt majdnem egy hónap. Olyan gyorsan rohan az idő, hogy el se akarom hinni. :)

Beszerzések:
Az a helyzet állt elő, hogy ebben a hónapban nagyon türtőztettem magam és összesen egy könyvet vettem, de három könyvet kaptam. Ennek a nagyfokú önmegtartóztatásnak az volt az oka, hogy az idei Könyvhét alkalmával vidéken voltunk esküvőn.
De persze azért a könyvheti megjelenések közül legalább egyet muszáj volt bezsebelnem, ami nem más, mint 📚 Neil Gaiman: Sandman: Az álmok fejedelme-gyűjtemény 1. része. Ez a kötet csodavaskos, de mellette fantasztikusan gyönyörű is. Ugyan nem limitált, hanem sima kiadást vettem, de ez nem von le semmit az értékéből. ♥
A másik három könyvvel pedig Párom lepett meg, melyek közül egyik a legújabb Poket kötet, így szert tettem életem első 📚 Szabó Magda könyvére, Az őzre. A másik kettő pedig J. K. Rowling Harry Potter szériájának utolsó két kötete: 📚 J. K. Rowling: Harry Potter és a Félvér Herceg és 📚 J. K. Rowling: Harry Potter és a Halál ereklyéi. Így most már megvan az egész sorozat, most már csak el kell majd olvasnom, amit idén még mindenképp tervezek. :)

Olvasmányaim:
Ebben a hónapban azonban az olvasmányok létszámával remekeltem. Több korábban megkezdett kötetet is befejeztem, mint 📖 Esterházy Péter: „És mesélni kezdtem”, 📖 Moskát Anita: Bábel fiai és 📖 Edgar Allan Poe: Arthur Gordon Pym, a tengerész. Mindhárom könyv tetszett, és más-más dolog miatt szerettem meg.
Hat kötetet kezdtem és fejeztem is be júniusban. Ezek között volt tanulmány, antológia, mesekönyv, ifjúsági krimi és ismeretterjesztő könyv gyerekeknek. Mindegyik izgalmas és érdekes olvasmány volt: 📖 Csáth Géza: Egy elmebeteg nő naplója, 📖 Neil Gaiman: Tükör és füst, 📖 Jill Tomlinson: A cica, aki haza akart menni, 📖 Louise Spilsbury: Éhezés és szegénység, 📖 Böszörményi Gyula: Szer'usz világ és 📖 Balázs Tibor (szerk.): Havakba égetett szavak.
Két könyv olvasása még folyamatban van. Egyik egy Poket könyv, 📖 Bohumil Hrabal: Gyöngéd barbárok című kötete. Ezt utazás közben olvasom, így egészen lassan haladok vele, de már így is a felénél tartok. :) A másik pedig 📖 Alice Munro: Juliet című három novellát tartalmazó kötete. Számomra azért különleges ez a könyv, mert a filmet, melyet Pedro Almodóvar 2016-ban készített, bizony azon novellák alapján alkotta meg, melyeket ezek a lapok ölelnek magukba. Nem vagyok egy nagy művészfilm-rajongó, de az az alkotás a lelkemig hatolt.

Ebben a hónapban ennyi, se több, se kevesebb. :) Ti szereztetek valami újat és értékeset, vagy olvastatok valamit, amit szívesen megosztanátok? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése