2019. június 10.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. május

Nos csodafantasztikusan majdhogynem fél hónap késéssel, de itt hozom a május havi összítőt, mind beszerzések, mind olvasások tekintetében. :)

Beszerzések:
Valamelyest tök büszke vagyok magamra, mert májusban egészen jól sikerült visszafognom magam - höhö -, már ami a vásárlások mennyiségét illeti. Ennek ellenére a könyvek darabszámát ez nem igazán befolyásolta. :D Konkrétan 1, azaz egy alkalommal költöttem a családi kasszából, de akkor sikerült rögtön 10, azaz tíz könyvet magamévá tennem. Ennek apropója az volt, hogy a Főnix Könyvműhely egy igen kihagyhatatlan akcióval kecsegtetett, s miután nem szeretek szállításért fizetni, ezért sikeresen addig válogattam, amíg az ingyenes határt el nem értem. Ennek a válogatásnak az eredményéből születtek a következő kötetek: 📚 A. M. Aranth: Cleadur – Dobszó a ködben 📚 A. M. Aranth: Acorenu – Kiválasztva 📚 A. M. Aranth: A Liliom Kora, 📚 Vancsó Éva (szerk.): Ajtók és átjárók, 📚 Vivien Holloway: Mesterkulcs, 📚 Vivien Holloway: Tolvajbecsület, 📚 Vivien Holloway: A hóhér kötele, 📚 Vivien Holloway: Tolvajok kézikönyve, 📚 Vivien Holloway: Mechanikus farkas és 📚 Vivien Holloway: Forgandó szerencse. Hozzá kell tennem, hogy a kiadó pedig volt olyan fantasztikusan jó fej, hogy a Winie Langton sorozat kiegészítő kis kötetét pedig elküldte ajándékba, ami nem más, mint 📚 Vivien Holloway: A bross című történet.
Mindezen ámokfutásom után pedig pontosan egy héttel, Kedvesem még a legújabb Poket kötetet is a kezembe nyomta, ami május hónapban 📚 Viktor Pelevin: Kristályvilág című könyvét jegyzi. Nagyon tetszik a színe, egészen hasonlít a Csáth Géza: Egy elmebeteg nő naplója poketes kiadására.
Nos hát májusban ennyire tudtam türtőztetni magam. :D

Olvasmányaim:
Olvasmányokban pedig még úgyabbul sem bővelkedtem, mint beszerzésekben. Szégyen és gyalázat, de volt egy rettentően rossz időszakom, amelynek csúcspontja az olvasási válság volt. Na jó, igazából az egész időszak az olvasási válság volt maga és május második felében kezdődött. Éppen ezért szinte nem is olvastam májusban, de a május eleje még aktív volt azért, s gazdagodtam pár igen jó történettel.
Ilyen volt 📖 Neil Gaiman: Északi mitológiája, a könyvesboltban elolvasott rövid ismeretterjesztő könyv: 📖 Louise Spilsbury: Rasszizmus és intolerancia és ami nagyon nagyon megfogott és imádtam, próbáltam is lavírozni a húzom, amíg lehet és jajj, olvassam már, hogy tudjam mi történik között, ez pedig nem más, mint 📖 Moskát Anita: Irha és bőr című kötete, melyet a Könyvfesztiválon kaptam, s később a Watchaholicsra fel is került az értékelőm és egy interjú is Anitával. :)
Nem egész egy héttel később fejeztem be a Könyvfeszten elkezdett (és dedikáltatott) 📖 Háy János: Sztreccs című könyvet, és májusban ezeken kívül még belekezdtem két másik olvasmányba is. Ezek 📖 Edgar Allan Poe: Arthur Gordon Pym, a tengerész, ami amúgy a sok-sok leíró rész ellenére is izgalmas olvasmány, bár lassan haladok vele. Hozzá kell tenni, hogy amúgy sem szeretem a tengeri kalandokat - erre már tizenegy évesen is rájöttem, amikor tanulmányi eredményem elismeréseként általános ötödik évzáróján Jules Verne: A tizenöt éves kapitány című könyvét kaptam ajándékba az iskolától. Becsesen őrzöm azóta is, de valahogy nem igen tudott lekötni. A másik megkezdett olvasmány pedig 📖 Moskát Anita: Bábel fiai című könyve. Ennek olvasása közben kapott el az a fránya válság, pedig a történet érdekes és izgalmas.

Ennyi lenne májusra, ezeken kívül semmi egyéb és izgalmas dolog nem került a polcomra és/vagy a kezeim közé.

Ti szereztetek valami újat és értékeset, vagy olvastatok valamit, amit szívesen megosztanátok? :)

Apropó jut is eszembe, hogy még egy Nyárköszöntő bejegyzéssel sem leptelek meg benneteket - kivéve a piknikes élménybeszámolót -, úgyhogy valamikor a napokban hozok egyet, kis meglepivel együtt kárpótlásként. :) ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése