2019. március 2.

Tavasz köszöntő :)

Tavasz jő már, lebben szárnya,
selyem ruhát húz a tájra.
Harmatfénybe öltözteti,
s új életét ünnepeli.





Barátnőm rajong a tavaszért. Annak ellenére, hogy tegnap, március 1-jén egészen borongós, esős idő volt, az ő arcáról szinte le se lehetett törölni a mosolyt, hiszen végre tavasz van, és itt az idő, hogy az ember levesse magáról a téli bevackolódós hangulatot és magára öltse az újjáéledés selyemszalagjait.

Tavasz jő már, elfúj felhőt,
ébreszti a világfestőt.
Színeket hint ím' a tájra
s nincs szüksége más bűbájra.





Először is engedjétek meg, hogy összefoglaljam a télre betervezett olvasmányaimat. Nem fogom túl bőven taglalni, hiszen bevezettem egy új rovatot, azt a bizonyos Havi összesítőt, melyből már meg is jelent a januári és februári, ott pedig el tudjátok olvasni ezeket részletesebben. A lényeg annyi, hogy amiket még a Tél köszöntőben megírtam, hogy tervezem őket olvasni, azokkal mind sikeresen végeztem, sőt még többel is. :)

Tavasz jő már, erőt adó,
emberlelket simogató.
Előcsal sok szép virágot,
így üdvözli a világot.
Tavasz jő már, rügyet fakaszt,
fákra levélruhát akaszt,
földre pázsit, égre fecske,
a mezőkre sok méhecske.





Amit viszont biztos, hogy nem hagyok ki most sem és közkinccsé teszem, az az a tíz könyv/történet, amit biztosan szeretnék tavasszal elolvasni:
🌸 Neil Gaiman: Törékeny holmik 🌸 Helena Silence: Enigma 🌸 Neil Gaiman: Coraline 🌸 Helena Silence: Ezüsthíd 🌸 Neil Gaiman: Északi mitológia 🌸 Chuck Wendig: Vészmadarak 🌸 Bálint Ágnes: Micsoda pók a vízipók! 🌸 Alan Alexander Milne: Micimackó 🌸 Selma Lagerlöf: Nils Holgersson csodálatos utazása 🌸 Keller Zsuzsa: Csillaglány 🌸

Van ebben a listában olyan, amit gyerekként már olvastam, de vagy nem emlékszem rá, vagy annyira kicsi voltam, hogy főleg a lapozgatása számított akkor még olvasásnak.
A Nils Holgersson mesével kapcsolatban van egy nagyon régi sztorim is. Még óvodás voltam, amikor farsangra készülve Anya és a Nagymamám varrtak nekem egy Nils jelmezt. Síp volt a kis sapkám végén és még egy icipici fapapucsot is szereztek nekem. Imádtam az egész jelmezt - ahogy magát a mesét is -, egyszerűen fantasztikus volt. A gond csak az volt, hogy az általános iskolások fargangi báljára készült el, én meg még ugye ovis voltam. Megszeppenve, és keservesen sírva közöltem, hogy én nem vagyok hajlandó beöltözni az iskolások farsangi báljára. Mit volt mit tenni, ha a gyerek nem akarja, ráerőszakolni nem fogják, így nem mentünk át (merthogy a bál egyébként a szomszédban volt). Már nagyobb voltam, amikor újra elgondolkodtam az eseten (sőt a mai napig is sokszor eszembe jutott már), és minden alkalommal összeszorul a szívem, hogy nem voltam elég bátor tökmag.  Mindenesetre rettentően hálás vagyok Anyának és Mamának is, hogy összehozták azt a jelmezt, még akkor is, ha csupán otthon öltöztem be Nils Holgerssonnak. ❤️

Tavasz jő már, szellő susog,
kis patak is dobog-csobog,
újra születik az élet,
ébredezik a természet.
Tavasz jő már, tél búcsúzik,
sok jégkarom olvadozik.
Melegszik már künn az idő:
Itt vagy Tavasz, elbűvölő.





És még valami, visszatérve Viki barátnőmre, aki annyira, de annyira inspiráló volt a tavaszszeretetével, hogy a tegnap reggel kapott ihletemet sikerült tovább fűznöm és egy versike született ebből. Így a tavaszt, ezt a csodás évszakot, nem valaki másnak a versével köszöntöm, hanem a sajátommal. Ezt olvashatjátok most a sorok között. :)

Élményekben gazdag tavaszi hónapokat Nektek! :)
Téged pedig, Tavasz, ezúton köszöntelek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése