2019. január 31.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. január

Úgy gondoltam, hogy új év, új kalandok, új szokások. Eljött az ideje annak, hogy bemutassam minden hónap utolsó napján, hogy milyen fantasztikus irodalmi alkotásokat sikerült az adott hónapban beszereznem, valamint elolvasnom. Remélem sikeres kezdeményezés lesz ez, egy még sikeresebb folytatással, s év végén egy csudaklassz összesítővel, akarom mondani összítővel. :) :D

Először nézzük talán, hogy milyen csúcsszuper könyveket kaparintottam meg.

Beszerzések:
Nos, a tavalyi év végén mozikba került Bohemian Rhapsody című filmnek köszönhetően egészen feltört belőlem a Queen együttes iránti rajongás. Rengeteget hallgattam a számaikat, olvastam róluk, természetesen főleg a frontemberről, Freddie-ről, de nem hanyagoltam el igazából a banda többi tagját sem. Lelkes könyvmolyként már tavaly kívánságlistára tettem pár az együttesről vagy Freddie-ről szóló könyvet, amelyek közül ebben a hónapban bizony sikerült rögtön hármat is megszerezni:
📚 Jim Hutton – Tim Wapshott: Mercury és én
📚 Rick Sky: Freddie Mercury élete – The Show Must Go On
📚 Kapuvári Gábor – Sebők János: Queen

Egészen január 7-ig sikerült amúgy tartanom a „NEM VESZEK KÖNYVET!” – nem egészen – fogadalmamat. Azért nem egészen, mert amúgy nem szoktak újévi fogadalmaim lenni. :D Január 7-én viszont úgy éreztem, hogy erősen elkezdte égetni a virtuális zsebemet a Lírás könyvkuponom, így úgy döntöttem, hogy én bizony beszerzem magamnak az első három Harry Potter könyvet. Ne kapjatok szívinfarktust attól, hogy még csak most. Ez van, jobb később, mint soha. :D Tehát HP:
📚 J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
📚 J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája
📚 J. K. Rowling: Harry Potter és az azkabani fogoly

Ez a tavalyi tortám volt. ♥
Ezek után volt nekem egy szülinapom is, amire Párom is és Viki Barátnőmék is megleptek egy kis csekélységgel a könyvek terén:
📚 Renée Carlino: Sweet Thing – Te édes
📚 Diana Gabaldon: Az utazó 1-2. (ezt a könyvet egyébként a Watchaholics Orlissája fordította egy másik fordítóval együtt)
📚 Cecelia Ahern: A Vétkes

Éééés a végére tegnap még jött egy könyvecske, ami nem más, mint a Poket sorozat legújabb tagja, a tizenegyedik kötet:
📚 Hajnóczy Péter: A halál kilovagolt Perzsiából

Ennyit mostanra a  beszerzésekről, bár tíz könyv azért így is összejött. Február hónapban pedig valószínűleg gazdagodni fog a magánkönyvtáram, mert utazunk haza, és még otthon is tuti kapok pár könyvet szülinapomra. :)

Most pedig következzenek az becses olvasmányaim. Na ebből már kevesebb lesz, de a decemberben írt listára került könyveket már majdnem teljesen elolvastam. Yeah! :)

Olvasmányaim:
Első körben egy tavaly karácsonyi ajándékomat olvastam el. Nagyon tetszett 📖 Holly Black – Cassandra Clare: The Iron Trial – A vaspróba című története. Olyannyira, hogy mindenképpen folytatni szeretném majd a sorozatot.
Második kötet egy régen várólistás könyv volt, mégpedig 📖 Monika Feth: Az eperszedő című regénye, ami szintén sorozatkezdő kötet, ellenben ez nem aratott osztatlan sikert, sőt.
Aztán hosszú évek halogatása után végre a kezembe vettem 📖 Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk című klasszikus és egyben irodalom órákra kötelezően elolvasandó könyvét. Nagyon-nagyon tetszett. Sajnálom, hogy eddig halogattam, de egyben örülök, hogy nem vártam tovább.
Csokonait már általános iskolás korom óta kedvelem. Gyönyörű a költészete, csodás képeket és szójátékokat használt verseiben, így meg sem lepődtem, hogy imádtam 📖 Csokonai Vitéz Mihály: Lilla című verseskötetét.
Jelenleg pedig 📖 Émile Zola: Nana című regényét olvasom, már sok-sok napja. Túl vagyok a felén, de nagyon nem akart csúszni az eleje. Olyan nyammogós volt. Jó-jó, de történhetne már végre valami, aztán a 9. fejezet egészen tetszett. Most már jó lenne befejezni, ami már tuti, hogy februárban lesz. :D

Ez lett volna az első ilyen havi összesítő bejegyzés. Remélem nem untátok el magatokat teljesen. Szívesen fogadom, ha megírjátok Ti is, hogy miket szereztetek be és/vagy olvastatok januárban. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése