2019. március 31.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. március

Egy újabb hónappal a hátunk mögött már el is érkezett március utolsó napja, itt van 31-e, én pedig hozom az újabb összesítő bejegyzést Nektek. :)

Beszerzések:
Márciusban nem kevesebb, mint 12, azaz tizenkettő könyvvel gazdagodott a kincstáram. Volt ebben elgyengülés is bőven, hiszen vettem három könyvet. Ez még önmagában ugyan nem lenne akkora mennyiség, csakhogy az első, amit vettem két kötetes, és az össz. oldalszáma bizony 1000 felett van. Egyébként egy olyan alkotásról, akarom mondani gyűjteményről van szó, amely szívem vágya volt már ideje, de sajnos nehezen kapható. Mikor megszereztem, addigra kiderült, hogy újból kapható kereskedelmi forgalomban is. :) Ez a csodaszerzemény pedig nem más, mint
📚 Edgar Allan Poe: Edgar Allan Poe összes elbeszélései 1.
📚 Edgar Allan Poe: Edgar Allan Poe összes elbeszélései 2.

Ezt követően érkezett nem kevesebb, mint nyolc meglepetés kötet.
Ebből öttel Párom lepett meg ilyen olyan alkalmakból, mint például Nőnapra, az első foghúzásom alkalmából illetve a Poket könyveket mindig ő veszi meg nekem és ebben a hónapban dupla megjelenéssel jött ki a csapat.
📚 N. K. Jemisin: Az ötödik évszak
📚 Jeff VanderMeer: Expedíció
📚 Jeff VanderMeer: Kontroll
📚 Rejtő Jenő (P. Howard): Csontbrigád
📚 Rejtő Jenő (P. Howard): A tizennégy karátos autó

Két könyvvel Viki barátnőm lepett meg.
📚 On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?
📚 Dacre Stoker – J. D. Barker: Dracul

Egyet pedig egy molyos ajándékozásra, a Moly-Zoo (っ◕‿◕)っ♥ eseményre kaptam egy szintén könyv és állatbarát hölgytől.
📚 Corina Bomann: Holdfénykert

Ezek után pedig még mindig nem tudtam ellenállni egy nagy csábításnak, egyik kedvenc íróm két könyvét ugyanis igen jutányos áron kínálta a molyon egy kedves figyeltem, így gyorsan lecsaptam erre a két kötetre még:
📚 Kresley Cole: Poison Princess – Méreghercegnő
📚 Kresley Cole: Endless Knight – Végtelen lovag

De itt véget vetettem a rosszalkodásnak, azonban már látom szomorú bukásomat, hiszen április végén jön a 26. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál és már tudok pár könyvről, amit nagyon-nagyon szeretnék beszerezni, de ez legyen a következő hónap meséje majd. Lássuk meg együtt, hogy mennyire voltam erős, vagy éppen mennyire gyengültem el. :D

Most pedig következzenek az olvasmányaim.

Olvasmányaim:
Még február végén kezdtem el olvasni 📖 Guy Gavriel Kay: Ysabel című könyvét, amit máricus 03-án fejeztem végül be. Hihetetlen élmény volt, mert évekkel ezelőtt már olvastam, és bár akkor is szerettem, most mégis sokkal mélyebb élmény volt, jóval több maradt belőle a lelkemben.
Az Ysabel után következett egyik kedvenc íróm gyűjteménye, 📖 Neil Gaiman: Törékeny holmik címmel, azonban a tartalma hiába nyűgözött le, sajnos olyan kritikán aluli volt a szerkesztés, hogy sírni tudtam volna. :( Ezután belevetettem magam Helena Silence két könyvébe, az 📖 Enigmában és az 📖 Ezüsthídba. Amikor rátaláltam az írónő könyveire, akkor még nem is tudtam, hogy egy magyar írónőről van szó. Igen jó értékeléseket kapott mindkét kötet a molyon, ezért nem féltem belevágni a történeteibe. Az első kötet, az Enigma engem is elvarázsolt, azonban a második résszel már nem tudtam annyira azonosulni. Nem lett volna ez rossz, ha nem az Enigma folyatásaként, hanem önálló kötetként, más szereplőkkel, más háttérrel jelenik meg.

Az Ezüsthíd olvasása közben egy vásárlás alkalmával - Olyan üzletben voltunk, ahol az egyik könyvesboltnak van kihelyezett standja. Ugyan eladó ott nem áll, a bolt pénztáránál lehet fizetni a könyveket is, de akinek van kedve, megállhat ott nézelődni, beleolvasni a könyvekbe. - gyorsan elolvastam két mesekönyvet, melyek nem mások, mint 📖 Aurélie Chien Chow Chine: Szomorú vagyok és 📖 Annette Tison – Talus Taylor: Barbapapa – A zenekar. Előbbi sorozatról már sokat hallottam. A piciket vezeti be az érzések, érzelmek, hangulatok világába, míg a másik mesekönyv gyerekkori egyik kedves mesém, a Barbapapa könyv változata.

A mesék után ismét komolyabb vizekre eveztem egy könyv erejéig, ami 📖 Chuck Wendig: Vészmadarak című alkotása. Annyira tetszett a történet, az a tipikus roadmovie hangulat, hogy azonnal kívánságlistáztam is a második kötetet, melynek címe Halálmadarak. Izgalmas cím, reményeim szerint legalább ennyire lesz izgalmas a tartalom is. :)

A Vészmadarak után ismét visszatértem a mesékhez. Egészen pontosan négy mesekönyvet olvastam el, amik a következők voltak: 📖 Selma Lagerlöf: Nils Holgersson csodálatos utazása, 📖 Lázár Ervin: Hapci király, 📖 Keller Zsuzsa: Csillaglány és 📖 Alan Alexander Milne: Micimackó. Nem mindegyik nyűgözött le, de tény, hogy mind a négy könyvet élveztem. A Micimackó esetében pedig elmondható, hogy nagyot fordult a véleményem iránta, ugyanis gyerekkoromban a Disney-délutánok alkalmával vetített sorozatot nagyon nem szerettem.

A mesék után életem első önéletrajzi könyvét olvastam, mégpedig 📖 Christian „Flake” Lorenz: Villanycigány című kötetét. Úgy érzem, hogy nem is választhattam volna jobb kötetet az életrajzi könyvekkel való ismerkedésre, ugyanis ennyire emberi és emberséges kötettel még talán nem is találkoztam. Alapból picit elfogultan indultam neki az olvasásnak, mivel a Rammstein a kedvenc együttesem - Ki se nézni belőlem, ugye? - és akármennyire is ez nem egy Rammstein-könyv, nekem akkor is belopta magát a szívembe. Élmény volt olvasni Christian gyerekkoráról, fiatal éveiről, a zenéhez fűződő kapcsolatáról, pláne arról, hogy mennyire szereti a könyveket és micsoda alázattal viseltetik irántuk. Ebben a könyvben benne van ennek az embernek a szíve és lelke. Sokkal jobban megkedveltem, mint amenyire bármelyik interjú, koncert, klipp vagy bármi más képes lenne.

A hónap legvégére pedig jött még egy mesekönyv - hihihi -, Bálint Ágnes tollából a 📖 Micsoda pók a vízipók! és mivel a Queen iránti szeretetem nem apad, ezért elővettem egy, a formáció életútjáról szóló rövidebb összefoglalót: 📖 Kapuvári Gábor – Sebők János: Queen. A kötet 1986-ban jelent meg, ergo velem egyidős, és ahogy az elején is írják a szerzők, bizony az ihlette, hogy a Queen júliusban Magyarországra látogatott koncertezni. Akkor én már fél éves voltam. Furcsa volt úgy olvasni, hogy sokkal több információ van már a kezemben, mint ami akkor hivatalosan a nyilvánosság elé volt tárva, de hatalmas élmény volt, hiszen sok-sok újdonsággal tudott így is szolgálni. :)

Elvileg ma még belekezdek egy újabb Freddie Mercury könyvbe, mégpedig Jim Hutton és Tim Wapshott nevével fémjelzett 📖 Mercury és én című visszaemlékezésbe.

És most meséljetek Ti! Mit szereztetek, mit olvastatok márciusban? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése