2019. április 1.

Itt olvastam: Gerenday Kert / Gerenday Arborétum

Lábatlan, Gerenday Arborétum
Már nagyon-nagyon régen jelentkeztem utoljára az Itt olvastam rovattal, úgyhogy gondoltam éppen itt az ideje, hogy pótoljam eme hiányosságomat. Főleg most, hogy itt a tavasz, rügynek indultak a fák, bokrok, kibújtak a föld alól a virágok és abszolút elmondható, hogy ébredezik a természet. Főleg, hogy már április hónapot írunk. :)

Talán nem is választhattam a 2019-es évben jobb kezdő bejegyzést ennek a rovatnak, hiszen a lábatlani Gerenday Kert egy igazi miniarborétum, rengeteg növénnyel és sok itt lakó állatkával. Igazi tavaszköszöntő Itt jártam, még ha már a tavasz közepe is van majdnem.

Március egyik hétvégéjét Apukáméknál töltöttük. Hihetetlen módon nem hoztunk esőt magunkkal. Hehe! Ez azért nagy szó, mert akárhányszor jövünk meglátogatni Apáékat, akkor tuti fix, hogy legalább egyszer esik az eső, ha nem elejétől a végéig. :D Most, vagyis amikor ott voltunk ez kimaradt – még mindig nem tértem magamhoz igazán ettől. :D

Na de kanyarodjak is vissza a témához. Szóval olyan fantasztikus hely van kb. 200-300 méterrel Apáék kertje mellett, mint egy arborétum. A Gerenday Kert pedig nem csak növényeknek ad otthont, hanem, ahogy már fent említettem, különböző állatoknak is, így eshetett meg, hogy pár évvel ezelőtt sikerült meglesnem egy szajkót. Nagyon szép kis kék díszítés van a szárnyán, nagyjából galamb termetű, vagy valamivel kisebb, és igazán érdekes csittegő hangja van. Helyes madárka, pedig én nem kifejezetten tartom kedvenceimnek ezeket a szárnyas jószágokat. Hiába na, én már csak ilyen macskás típus vagyok.

Egyébként a kertben helyett kapott egy szabadtéri színpad is – ezen lépett fel a hétvégén a Micimackó kuckója című könyvecském (de az a kép nem sikerült, ezért egy másikat tettem ide be) –, ahova nyaranta rendszeresen szoktak színi előadásokat is szervezni, de többször zenei rendezvényeket is tartanak. Persze ezeket nem kifejezetten az arborétumban.
A hely mindenesetre fantasztikus, megnyugtató. Olyan atmoszférája van, olyan hangulata, hogy az ember csak barangol a fenyők között és észre sem veszi, hogy telik az idő.

Ha tehetitek, egyszer látogassátok meg a Gerenday Kertet Lábatlanon. A belépés ingyenes, csak vigyázzatok az élővilágra. Több helyen padokat is találhattok, így jó hely arra is, hogy a természetben el tudjatok merülni egy kellemes olvasmányban.
Ha pedig szeretnétek többet megtudni a Gerenday Arborétumról, akkor kattintsatok a nevére, és máris olvashattok még több információt. Az én tudásom igen szegényes sajnos, de hátha pótolják mindezt a fotók, amiket ott készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése