2019. április 11.

Posztolj verset az utcára! - Ma van a magyar költészet napja! :)

Ma van a Magyar Költészet Napja!

Ezt a szép napot, már 1964 óta ünnepli Magyarország, és mégis melyik nap lehetett volna alkalmasabb, mint az egyik legnagyobb magyar költőnk, József Attila születésnapja.
Azonban ne felejtsük el, hogy a mai napon született Márai Sándor magyar író, újságíró és nem mellesleg költő is. Sajnos méltánytalanul elfeledkeznek szegény Márairól, pedig őt is nagy alkotónak tartom, annak ellenére, hogy én magam eddig csak egy könyvét olvastam, és azt hiszem, hogy akkor még túl fiatal voltam ahhoz, hogy a kötetben leírt hatalmas horderejű témát fel tudjam dolgozni. Így felnőtt fejjel azt hiszem már könnyebben menne. :)
József Attila azonban vitathatatlanul egyik kedvenc költőm Csokonai-Vitéz Mihály mellett. Nagyon szeretem a verseit, a szóképeit, a fogalmazását. Bár a magam stílusa – ami egyáltalán nem kiforrott, hisz’ még oly sok tanulni valóm akad – József Attilához képest igen kötött forma, mégis azokat a veseit is nagyon szeretem, amelyekben képtelen vagyok rálelni a dallamosságra. József Attila fantasztikus alkotó volt, akinek munkássága méltó arra, hogy ezen a napon legyen a magyar költészet napja!

És bizony ebből az alkalomból évről évre irodalmi esteket, könyvbemutatókat, író-költőtalálkozókat, versenyeket és különböző programokat szoktak rendezni. Ezzel nem csak a költőt ünnepeljük, de magát a költészetet, az irodalmat, a művészetet, valami szépet, csodálatosat. Én magam sem tudnám szebben megfogalmazni a versekkel kapcsolatos véleményemet, mint Neil Gaiman.

„Nem hallhatsz egy verset anélkül, hogy meg ne változtatna.”

Az én egyik kedvenc ilyen megmozdulásom a Posztolj verset az utcára! esemény. Maga a kezdeményezés nem új, már évek óta tart. Pár évvel ezelőtt a Margit-híd margitszigeti bejárójának korlátjára felragasztva láttam az első utcára posztolt verset.

Idén mi is részt vettünk Párommal a megmozdulásban. Nagyon készültem a dologra már legalább egy hete, elterveztem, hogy majd öntapadós lapra fogom írni a verseket, meg minden ilyesmi. Aztán az lett belőle, hogy szinte minden másképp alakult. :D Egyébként reggel, munkába menet már jött az égi jel, hogy valami jó dologba kezdtem, ugyanis találtam egy kulcstartót. De nem egy egyszerű kulcstartót, hogy egy verses blogoldal, a Rímfaragó blog nevével ellátott kulcstartót. Örültem, mint maki a farkincájának, bizony. :) Aztán a délelőtt folyamán egy régi - pár évvel ezelőtti - versemet újítottam fel, illetve folytattam, mert most olyan befejezetlennek tűnt és végül ez is kiposztolódott a városban.
Sokan nyomtatott formában ragasztják ki verseiket, én úgy gondoltam, hogy mennyire saját, ha a saját verseim közül választok, kézzel írom meg és úgy ragasztom ki (eredeti terv egyetlen megmaradt eleme, hogy kézzel írom meg). :) Szóval most a városban ott mosolyog általam, általunk egy József Attila vers és három saját szerzemény. Szóljatok, ha rátaláltatok! ;-)


Egyébként a Posztolj verset az utcára! oldalon is fent vannak, helymeghatározással. Sőt nagyon-nagyon sok vers van még ott fent. Nézzetek, keressétek meg, jelezzétek, ha láttatok valahol utcára posztolt verseket, és természetesen olvassatok el ma legalább egyet! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése