2019. február 28.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. február

El sem hiszem, hogy ilyen hip hop telik a 2019-es év. Már itt is van február utolsó napja én pedig máris összesítem Nektek, hogy ebben a hónapban milyen fantasztikus könyvekhez jutottam hozzá és melyeket olvastam el. :)

Beszerzések:
Februárban szám szerint 8, azaz nyolc kötettel lett gazdagabb az én kis magánkönyvtáram. Apropó kis. Nem tudom, hogy a jelenleg 521 saját könyv kis könyvtárnak számít-e. :D Mondjuk mai viszonylatban ebben nem lennék annyira biztos. Nagy átlagban talán nincs ennyi könyv egy átlagos háztartásban. Természetesen a könyvmolyok között akadnak olyanok is, akiknek ennél gazdagabb a gyűjteménye, szóval előttük fejet hajtok. Persze vannak akik inkább könyvtárba járnak. Nekik is jár egy hatalmas pacsi. ;-) Illetve mindenkinek, aki amúgy olvas. :)

Szóval múlt hónap végén említettem, hogy februárban utazunk haza Anyukámhoz és Nagypapámhoz szülinapozni, amelynek az eredménye a következő két kötet volt:
📚 Cecelia Ahern: Életed regénye
📚 Cassandra Clare: Éjfél kisasszony
Az Éjfél kisasszony érdekessége, hogy ez az első kötet. Vagyis az érdekesség nem ez, hanem az, hogy tavaly karácsonyra Páromtól kaptam a második kötetet. :D

Ezt követően megvásároltam az aviva tornagyakorlatok oktató könyvét:
📚 Aviva Steiner: Az Aviva módszer I.

Majd jött a Nemzetközi Könyvajándékozás Napja és a Valentin nap, amelyre Páromtól kaptam egy szuper könyvet. Az aznapi ajándékozásról a → linkre ← kattintva olvashattok:
📚 Beth Reekles: Kissing Booth – Csókot vegyenek!

Ezek után pedig egyáltalán nem bírtam magammal. Ennek egyik apropója, hogy részt vettem/veszek a molyon egy ajándékozós eseményen, ahol a könyvmolyok kis állatkáit ajándékozzuk meg (természetesen a gazdit is egy könyvvel és egy kis aprósággal), és ha már rendeltem erre az eseményre, akkor rendeltem magamnak is. Kaptam a Könyvmolyképző Kiadó Valentin napi akciójában is egy ajándékkönyvet, de a többit bizony én vettem, pusztán azért, mert elgyengültem. :D Ennek folyománya két Queen/Freddie Mercury könyv és egy Christian „Flake” Lorenz életrajz (Rammstein billentyűse).
📚 Matt Richards – Mark Langthorne: Bohém rapszódia
📚 Penelope Ward: Neighbor Dearest – A legkedvesebb szomszéd
📚 Christian „Flake” Lorenz: Villanycigány
📚 Peter Freestone: Freddie Mercury

Ez az a nyolc csoda, amelyet bezsebeltem ebben a hónapban. :)

Most pedig következzenek a csodás – és nem annyira csodás – olvasmányaim.

Olvasmányaim:
Február 5-én sikerült végre befejeznek a még januárban elkezdett 📖 Émile Zola: Nana című könyvét. Nem nagyon tudom hova tenni a történetet. Az egyszer biztos, hogy valóban ilyen lehetett, egy akkori luxus kokott élete, legalábbis úgy gondolom, hogy Zola egészen pontosan visszaadta ezt.
A Nana után beillesztettem egy rövidke karácsonyi mesét 📖 Mig Holder: Panov apó karácsonya címmel, mert meséből sosem elég ugyebár. :) Ezután pedig jött két felnőtt olvasmány, mégpedig 📖 Glen Duncan: Az utolsó vérfarkas és 📖 Karine Giébel: Csak egy árnyék című könyvek. Mindkettőt elsősorban molyos kihívások miatt vettem a kezembe. Előbbi számomra kifejezetten kapufa volt, rendesen hozta a molyos százalékot, míg a második nem is lett volna rossz, hanem egy irdatlanul hisztis főszereplőt kapok, aki mindenkit lenéz maga körül. Amúgy a sztori lendületes volt és igen hamar végeztem is azzal a majdnem 600 oldallal.
Majd ismét a meséké lett a főszerep, bedaráltam négy mesekönyvet:
📖 Tom és Jerry a kincses szigeten
📖 Sulyok Magda (szerk.): Türlivirli és a piros pántlikás béka
📖 Lázár Ervin: A manógyár
📖 Rigó Béla: Macskafogó
Ugyan nem mindegyik aratott osztatlan sikert, de Lázár Ervin Manógyára nagyon-nagyon tetszett. :) És végül az utolsó napokra egy újraolvasást iktattam be. Valamikor még 2010-ben olvastam 📖 Guy Gavriel Kay: Ysabel című regényét, most pedig előkaptam újra. Több okból is. Az egyik, hogy készültem újra elolvasni, mert anno elvarázsolt Provence csodás vidéke, szeretem a misztikumot és jól jön több molyos kihíváshoz is. :D Kellemest a hasznossal. Mondjuk ezt a könyvet is már csak márciusban fogom befejezni, de külön élmény újra felfedezni az eseményeket és rádöbbenni, hogy mennyi mindenre nem emlékszem így kilenc év távlatából.

És most meséljetek Ti! Mit szereztetek, mit olvastatok februárban? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése