2019. május 1.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. április

Oh, Anyám, ez az április egy igen termékeny hónap volt. Egyrészt így hónap végén picit összecsaptak a fejem felett a hullámok - s a bejegyzés késésének is ez az oka -, másrészt pedig hát ugye itt volt a Könyvfesztivál, ami egy könyvmoly könyvespolcának férőhelyeit tekintve igen nagy fogyatkozást tud eredményezni ... már ha van még hely azon a bizonyos polcon, ugye. :D Nem húzom tovább, vágjak/vágjunk is bele. :)

Beszerzések:
Április hónapban nem kevesebb, mint 23, azaz huszonhárom könyvvel gazdagodott a könyvtáram. Igen, jól látjátok, tényleg 23 van odaírva. Igaz nem mindegyiket vettem én, volt sok-sok ajándék is köztük. Azonban a hónap első napját már vásárlással kezdtem. Köztudott, hogy igazi cicarajongó vagyok, így amikor a molyon kaptam értesítést, hogy bizony eladóvá vált 📚 Simon Tofield: Simon's Cat legsajátabb könyve és 📚 Simon Tofield: Simon's Cat világgá megy, akkor bizony gyorsan lecsaptam mindkettőre és április 1-jére le is egyeztettem az eladóval a személyes átvételt.
Pár nappal később Nénikémtől és férjétől kaptam egy útikönyvet ajándékba: 📚 Magony Szilvia: Túrakommandó. Nagyon szép képekkel van teletűzdelve. :)
A saját beszerzéseim között szerepel két mesekönyv is, melyek közül az egyiket közvetlenül a szerzőtől - 📚 Lovranits Júlia Villő: Macskakő -, míg a másikat a Könyvfesztiválon szereztem be: 📚 Lane Smith: Ez egy könyv. Ez utóbbinak vicces a története is, mert szerintem az eladóhölgy tuti nem gondolta, hogy normális lennék. Eredeti ára közel 2.500 Ft volt, s mikor jeleztem, hogy szeretnék egy példányt belőle, akkor mondta, hogy 500 Ft-ba kerül. Én meg mint egy nem normális visszakérdeztem, hogy tuti jól hallottam-e, majd mikor megbizonyosodtam róla, hogy igen, akkor még Páromra is rákérdeztem, hogy hallotta-e milyen olcsó a könyv. :D
De kanyarodjunk vissza április 11-ére, ami a Magyar költészet napja. Az erről készült bejegyzést a linkre kattintva el tudjátok olvasni. De ezen a napon gazdagodtam Gergőm jóvoltából két Poket könyvvel is. Az egyik 📚 Vecsei H. Miklós – Horváth Panna (szerk.): A szarvassá változott fiú kiáltozása a titkok kapujából, míg a másik 📚 Háy János: Sztreccs. Utóbbit volt szerencsém az íróval dedikáltatni a Könyvfesztiválon. :)
Eztán két Harry Potter könyv következett. Az egyik - 📚 J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz Serlege - az én pénztárcámat terhelte, míg a másikat a munkahelyem szakszervezetének köszönhetem: 📚 J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje. Így már csak két kötet hiányzik a sorozatból. Feltett szándékom, hogy egymás után fogom elolvasni őket a nyáron, így még azt a kettőt bevárom. :)
A Húsvétot (szombat-vasárnap-hétfő) otthon töltöttük Édesanyámnál és Nagypapámnál. Nagypénteken barátnőmmel és Párjával Aggteleken voltunk, erről szándékomban áll írni majd az Itt olvastam rovatba. Szóval otthon, Anyától kaptam két könyvet is. Az egyik az ő példánya volt, ez 📚 Lakner Artúr: Édes mostoha című könyve, míg a másik Mamám könyve volt, s ez nem más, mint 📚 Emily Brontë: Üvöltő szelek kötete. Itt pedig következik egy kakukktojás, ugyanis most, húsvétkor sikerült Párom névnapját megtartani otthon, s Gergő kapott Anyától és Nagyapótól is könyvet. A bibi az egészben az volt, hogy az egyiket én is megvettem, csak balga módon nem jelöltem meg a molyos kívánságlistáján, így duplikáció miatt az én könyvtáramba került és eladóvá vált: 📚 James S. A. Corey: Babilon hamvai. És ha már húsvét ugye, akkor Párom nyuszija is hozott egy kis meglepit, mégpedig a Déli Végek-trilógia 3. kötetét, vagyis 📚 Jeff VanderMeer: Fantomfény című könyvét.
A következő beszerzés egy barátnőm megkésett szülinapi ajándéka. Nagyon jól tudja, hogy mennyire szeretem Philipp Pullman: Északi fény című könyvét, és az ehhez kapcsolódó 📚 Philip Pullman: La Belle Sauvage című kötettel lepett meg. Nagyon Drága vagy, köszönöm szépen! ♥
A Könyvmolyképzőnek is sikerül meglepnie, ugyanis a Könyvfesztivál utánra számítottam - azaz erre a hétre - 📚 Böszörményi Gyula: Szer'usz világ című, új Ambrózy kötetére, és még a fesztivál előtt átvehettem. Juhuuu! :)
És akkor most következzenek a könyvfesztiválos beszerzések. Büszke vagyok magamra, mert nem szaladt el velem a ló és "csak" három könyvet vettem. Ebből az egyik a már fent említett 📚 Lane Smith: Ez egy könyv című tündéri mesekönyve, valamint jött mellé még egy 📚 Szaszkó Gabriella: Beszélj hozzám és a már nagyon vágyott 📚 Edith Kneifl: Haláltánc harangszóra című kötete. Természetesen vettem még három másik könyvet is, de azokkal Páromat leptem meg. S bizony Ő sem feledkezett meg rólam, ugyanis ezeket a köteteket kaptam: 📚 Robin O'Wrightly: Erelemkettő valamint 📚 J. K. Rowling: Harry Potter and the Philosopher's Stone. Előbbit már olvastam, s a Watchaholics blogon a → linkre ← kattintva el is olvashatjátok az értékelőmet. Utóbbit pedig azért kaptam, mert Harry Potter és ráadásul Ravenclawos kiadás. Azt hiszem, hogy a 20. évforduló alkalmából elkészült mind a négy házhoz a díszkiadás. Csodálatosan szép kötet, az elején Hollóháti Hedvigről lehet olvasni benne egy kis ismertetőt.
Természetesen nem hagyhatom ki a felsorolásból a GABO Kiadót sem, hiszen a fesztivál alatt két recenziós példányt kaptam tőlük. A Watchaholicson mindenképp fogok írni mindkét kötetről értékelőt. Ezek pedig két Moskát Anita könyv, mégpedig a most megjelent 📚 Moskát Anita: Irha és bőr, valamint Anita első könyve, a 📚 Moskát Anita: Bábel fiai. Olvastam tavaly Horgonyhely című alkotását (→ itt ← olvasható az értékelő), és teljesen le voltam nyűgözve.
A Könyvfesztiválon, az Imádom a könyveket csapata szervezett vasárnap délutánra egy tombolahúzást is, amelyen Gergőm nyert nekem egy ajándékdobozt, melyben több meglepetés között ott között egy példány 📚 Török Viola: Soha ne nézz vissza! című verseskötetéből. ♥ Annyira nekem való ez a doboz. :)
És a hónap utolsó beszerzése az előrendelt, fantasztikusan gyönyörű és csodálatosan szép 📚 Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 1. – Ébredés. Itt fejeztem be az áprilist, szerintem egy hónapban egyszerre még sosem szereztem ennyi könyvet. :D :D :D

Olvasmányaim:
Ugyan én magam úgy érzem, hogy nem igazán jeleskedtem április hónapban az olvasások terén, mégis a sok-sok mesekönyvnek hála bizony van húsz befejezett olvasmányom és három, ami éppen folyamatban van. Szerintem ez pont az az időszak, amikor életem során egyszerre a legtöbb könyvet olvasom. :D
Kezdjük talán a mesékkel, azok mindig kis lélekemelőnek számítanak, s talán nem csak nálam. :)
Ebben a hónapban az elolvasott mesekönyvek száma - legyen az gyermek vagy felnőtt mese - elérte a tizenötöt. Bizony. Fantasztikusan mesés - höhö - hónapot tudhatok magam mögött. Egy csokorba gyűjtve, az alábbi meséket olvastam el:
📖 Neil Gaiman: Coraline, 📖 Lovranits Júlia Villő: Macskakő, 📖 Zelk Zoltán: A három nyúl, 📖 Móra Ferenc: A cinege cipője, 📖 Szécsi Noémi: Tetűmese, 📖 Marék Veronika: Boribon, a játékmackó, 📖 Tasi Katalin: Vízcsepp, 📖 Babucs Éva: Samu, az életmentő, 📖 Babucs Éva: Samu a kócok világában, 📖 Lane Smith: Ez egy könyv, 📖 Marék Veronika: Jó éjszakát, Annipanni!, 📖 Marék Veronika: Boribon születésnapja, 📖 Marék Veronika: Annipanni, hull a hó!, 📖 Marék Veronika: Boribon autózik és 📖 Marék Veronika: Kippkopp és Tipptopp.
A már fent említett, hónap első napján megvásárolt két Simon's cat képregényt is "elolvastam" még áprilisban. Erős túlzás ez az olvasás dolog, ugyanis, aki ismeri Simon Tofield alkotásait, az tudja, hogy egy darab betű nincs a képek mellett. Szóval ez a két kötet bizony képeskönyv, de olyan beszédesek, hogy egy cseppet sem zavart a dolog. Tökéletesen érthető volt mind a 📖 Simon Tofield: Simon's Cat legsajátabb könyve kötet, mind a 📖 Simon Tofield: Simon's Cat világgá megy kötet is. :)
Nem hagytam ki ebben a hónapban a szórakoztató irodalmat. Volt kortárs és klasszikus alkotás is a repertoárban, mégpedig 📖 Cecelia Ahern: Talált tárgyak országa és 📖 Szerb Antal: Utas és holdvilág, valamint ismét olvastam a Freddie Mercuryról és egy kicsit a Queenről is: 📖 Jim Hutton – Tim Wapshott: Mercury és én. :)
Jelenleg pedig ez a három kötet megy:
📖 Edgar Allan Poe: Edgar Allan Poe összes elbeszélései 1.
📖 Esterházy Péter: „És mesélni kezdtem”
📖 Háy János: Sztreccs
Utóbbi kettőt közlekedés (bkk, vonat, távolsági busz, vízibicikli, hőlégballon, vagy akármi is jöjjön) közben olvasom, Poe hatalmas - 628 oldal - gyűjteményes kötetét pedig esténként szoktam olvasgatni. Fantasztikus alkotó. :)

És most meséljetek Ti! Mit szereztetek, mit olvastatok áprilisban? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése