2020. május 31.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2020. május

Eljött a hónap utolsó napja. Én pedig annyira a hatása alatt vagyok az ♫♪♪ új Enter Shikari albumnak ♪♫♪, hogy megint ezt kaptam elő aláfestő zenének az összítő megírásához. Egyetlen hátránya van csupán a dolognak. Mégpedig az, hogy annyira tetszik, hogy simán nekiállok bulizni a gépelés helyett. :D :D :D
Na, de igyekszem nem eltéríteni saját magam, úgyhogy bele is vágok gyorsan. ;-) Ti pedig hallgassatok Enter Shikarit, hiszen ez egy új kezdet. ;-)

Beszerzések:
Azt hiszem, hogy ez lesz eddig a legrövidebb Beszerzések listám, ugyanis keményen egy darab új könyvvel gazdagodott a könyvtáram. Ezt a könyvet egyik kolléganőmtől kaptam ajándékba. Viszont mostanában ennél jobb választás nem is lehetett volna, hiszen 📚 Suzanne Collins: Énekesmadarak és kígyók balladája című könyvét már tavaly óta nagyon vártam. Mikor megtudtam, hogy az írónő előzménytörténetet ír az Az éhezők viadala trilógiához, rögtön meg is dobbant a szívem és onnantól napokig a film egyik betétdalát dudorásztam. Kitaláljátok, hogy melyiket? Hát persze, hogy ez a The Hanging Tree. A mai napig kiráz a hideg, amikor meghallom. ♥
El sem hiszem, hogy tényleg csupán egy könyvet szereztem, de kérem, milyen remek könyv is ez. :) Most pedig következzenek az olvasmányok. ;-)

Olvasások:
Amilyen kevés könyv kerültünk a birtokomban, olyan sok volt viszont, amit elolvastam. Április elején kezdtem bele 📖 Neil Gaiman: Ne ess pánikba! című könyvébe, melyben Douglas Adams életéről és életművéről ír. Igazán jó könyv, fel is keltette az érdeklődésemet Adams történetei iránt.
Gaiman könyve után nagyon gyorsan elolvastam a harmadik 📖 Locke & Key – Kulcs a zárját kötetet. Egyszerűen fantasztikus ez a trilógia, tényleg csak ajánlani tudom. A sorozat a nyomaiba sem ér, szóval vegyétek meg, kölcsönözzétek ki és olvassátok, olvassátok, olvassátok és mélyedjetek el benne.
A hónap elején 📖 Dr. Váczi István: Kapitány voltam 2. című könyvét is sorra kerítettem. Az első kötetet is kedveltem, de ez a második valahogy jobban elkapott. Viszont ez is az "ülepednie kell még" kategóriába tartozik.
Aztán pedig elkapott a Philip Pullman-láz és sorrakerítettem az eddig kimaradt Pullman köteteket, így a hónap közepét Pullman bácsi társaságában töltöttem. Elolvastam a 📖 Roger titkát, 📖 A tökéletes óraműt, 📖 A tűzijáték gyermekét és a 📖 Karlstein gróf című történeteket. Mind nagyon szórakoztató volt, ám legjobban az első, a Roger titka fogott meg.
Hónap vége felé Viki barátnőmtől kapott Marissa Meyer könyvet, a Heartless – Szívtelent olvastam. Vikit nem igazán tudta lenyűgözni, én viszont valószínűleg a legjobbkor olvastam, mert nagyon megfogott. Most már egy hete, hogy befejeztem, de még mindig belesajdul a szívem, amikor eszembejut a történet.
A hónap végén pedig elolvastam gyorsan a Harry Potter sorozat két kiegészítő kötetét. Először a Tudor Hushpush neve alatt megjelent tanulmányt, 📖 A kviddics évszázadait, majd utána Göthe Salmander enciklopédiáját, a 📖 Legendás állatok és megfigyelésük kötetet.
A hónap utolsó napjaiban pedig a szívemnek igen kedves országban játszódó történetbe merültem bele. Ezt a könyvet barátnőimtől kaptam a leánybúcsúmon, és azt hiszem ez volt az, aminek a legjobban örültem a kapott könyvek közül. Fantasztikusak vagyok Lányok, ez a könyv egyszerűen varázslatos. De hogy melyik is ez a könyv? Az észt írónő, Kätlin Kaldmaa alkotása, az 📖 Izlandon ​nincsenek lepkék című kötet.

Én ezeket a csodaságokat olvastam májusban. Ti miket olvastatok? És persze milyen könyvekkel gyarapodott a polcotok? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése