2020. május 1.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2020. április

Ma reggel, amikor felébredtem, döbbentem rá, hogy ma már május hónapot írunk, így időszerű lesz egy újabb havi összítőt megírnom. Szóval be is készítettem egy fincsi bögre zöld teát, az új Enter Shikari albumot, áthajtottam a naptárat és bele is vágok. ;-)

Beszerzések:
Azt hiszem egészen meglátszik a magánkönyvtáramon a koronavírus hatása, mert ebben a hónapban hat új könyvem lett. Ez kifejezetten elmarad egy átlagos hónaptól. :D
Ez a hónap is főleg ajándékkönyvekben bővelkedett. Például, így első körben megjelent Édesanyám régi-új mesekönyve. Mégpedig azért régi-új, mert ez a mesekönyv egyszer már megjelent 2012-ben. Akkor a formátuma nem volt igazán mesekönyvszerű, na de a mostani már igazán méltó egy igazi mesekönyvhöz. S bár a járványhelyzet miatt nem tudunk most utazni, ezért a személyes átadás elmaradt, de Anya elküldte az én ajándékpéldányomat a mesekönyvből. Így lettem boldog tulajdonosa az újra kiadott 📚 Csodák könyvének. ♥
Férjem minden hónapban meglep legalább egy írott csodával. Ez most sem volt másképp. Sőt, olyannyira nem, hogy áprilisban ez három kötetre rúgott. Ebből kettő az új Poket könyvek voltak: az ifjúsági Poket sorozat új tagja, 📚 Jo Nesbø: Doktor Proktor pukipora, valamint a Magyar Költészet Napja alkalmából kiadott új versválogatás, 📚 Vecsei H. Miklós – Horváth Panna (szerk.): Írott kövem dobom a mélybe kötetek. Illetve a Húsvét megünneplése is könyvekkel telik nálunk. 📚 Rita Falk: Télikrumpligombóc című könyvét a nyuszi hozta. :)
Áprilisban a Watchaholics blogot is meglepte dr. Váczi István az új kötetével. Az első, Kapitány voltam című könyvéről már írtunk idén, de hamarosan írok majd a kötet folytatásáról, a 📚 Kapitány voltam 2. kötetről is.
A végére hagytam a saját vásárlásomat. Barbi barátnőm állítása, miszerint nagyon fogom akarni a második kötet elolvasása után a harmadikat, beigazolódott, így most beszereztem 📚 Joe Hill: Locke & Key – Kulcs a zárját 3. képregényét. Már nagyon várom, hogy olvassam. ;-)
Azt hiszem nem hagytam ki semmit, ígyhát bele is kezdek gyorsan, hogy miket olvastam áprilisban. :)

Olvasások:
Az április nem volt ugyan olyan termékeny, mint a március, de ettől függetlenül elmondhatom, hogy tök jó könyveket olvastam. Március végén kezdtem el olvasni Greg Brooks és Simon Lupton által szerkesztett 📖 Freddie Mercury élete saját szavaival című könyvet, amit még április első napján be is fejeztem.
Ezek után a Rólad Szól Könyvek első kiadását olvastam. Szabó Orsolya és Garzó László közös munkáját, 📖 Az arany Krisnát, melyről a Watchaholics blogon is írtam egy hosszabb értékelőt.
Ápriis hónapban előnyben részesítettem Csokonai Vitéz Mihály költészetét is. Ő az egyik kedvenc költőm, és még tavaly szereztem meg 📖 A Reményhez című verseskötetet, amelyben sok számomra eddig ismeretlen versével találkozhattam.
Ez a hónap azért is különleges, mert 17-én volt egy éve, hogy elkezdtem olvasni az 📖 Edgar Allan Poe gyűjteményes kötet első részét. Ez egy olyan könyv, amit szerintem az ember nem úgy olvas, hogy most akkor leül és elolvassa. Tele van érdekes történetekkel, de ezek mellett vannak benne kritikák is és pár levél. Valamivel több, mint egy évig olvastam az első kötetet, de most ezt is befejezetem. Hamarosan nekikezdek majd a második kötetnek.
Rejtő Jenővel valahogy eddig nem tudtam zöldágra vergődni, hiába kedvelik olyan sokan, köztük Anyukám, Sógorom és egyik kedves ismerősöm is, szerintem mi eddig elbeszéltünk egymás mellett. :D Olvastam tőle A tizennégy karátos autót pár éve. Nem volt rossz, nem volt rossz, de nekem azért annyira jó se. Tavaly elkezdtem a Csontbrigádot, de azzal annyira nem volt meg a közös hullámhossz, hogy abba is hagytam. Most viszont adott volt a lehetőség, hogy elolvassam a 📖 Vesztegzár a Grand Hotelben című történetét, és azt kell mondanom, hogy megtört a jég. Ez kifejezetten tetszett. :) Juhuuu, végre! :) :) :)
Ezt a hónapot egyik kedvenc írómmal, Neil Gaimannel zártam. Olvastam tőle áprilisban a 📖 Sandman: ​Az álmok fejedelme-gyűjtemény 2. kötetét. Lenyűgöző! Egy másik könyvét, a 📖 Ne ess pánikba! címűt - ami Douglas Adamsnek, a Galaxis útikalauz stopposoknak című könyv írójának életrajzi kötete -, pedig hónap elején kezdtem el olvasni. Ezt kifejezetten utazások alkalmával - ami manapság az otthonról munkába, munkából haza útvonalat jelenti - olvasom, így elég lassan haladok vele, be se tudtam még fejezni. Na de majd májusban. ;-)

Nos hát ezeket a könyveket olvastam áprilisban. Meséljetek, Nektek milyen könyvekkel gyarapodott a polcotok? És miket olvastatok? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése