2020. június 1.

Nyár

Újra eltelt három hónap. Szinte hihetetlen, főleg azok után, amiken az elmúlt hónapokban átmentünk. Szerintem senki sem ilyen tavaszra számított. Egyikünk sem erről álmodozott, amikor tél végével már nagyon vártuk a tavaszt. Bízom benne, hogy a nyár sokkal reménytelibben fog telni, és ha nagy, külföldi utazásokról le is kellett mondani (emiatt azért bánatos vagyok), azért remélem, hogy az országon belül azért utazhatunk majd.

A következő három hónap köszöntőjeként egy szívemnek kedves Szabó Lőrinc verset választottam, stílusosnak a Nyár címet viselőt. :)


Gyerekkoromban akármikor megkérdezte valaki, hogy melyik a kedvenc évszakom, egyértelműen a nyarat mondtam. És nem is azért, mert akkor sokáig lehetett aludni, hiszen nyári szünet volt, hanem mert imádtam a meleget, rajongtam a vízpartokért (ez amúgy most sincs másképp), ilyenkor lehetett hosszabb utazásra menni és meglátogatni a ritkán látott rokonokat, és azért is, mert nyaranta Nagyapó mindig előszedte a kis felfújható medencémet és pancsolhattam otthon a kertben. Szóval a nyár volt a szívem csücske. Most is kedvelem, de a nagy meleget már annyira nem bírom jól, mint törpe koromban, és mostanában már nem kell kiparancsolni a vízből sem, amikor már vacogok és lila a szám. Igazából manapság már nem jutok el erre a szintre a vízben. Manapság már szívesen napozom a parton egy jó könyv társaságában. Ilyen ez a felnőtté vált könyvmoly-élet. :D De egyáltalán nem bánom. Változik a világ, változunk mi is. Ami nem változott, hogy gyerekkorom óta ugyanúgy imádom a meséket, a vizeket és a nyarat is ugyanúgy a szívemben őrzöm.


Nyár. Kert. Csönd. Dél.
Ég. Föld. Fák. Szél.
Méh döng. Gyík vár.
Pók ring. Légy száll.
Jó itt. Nincs más
csak a kis ház.
Kint csönd és fény.
Bent te meg én.

Szabó Lőrinc
1954












És bár Szabó Lőrinc verse utolsó sorával rávilágít, hogy inkább egy szerelmes versről van szó, mégis a nyár igazi, hamisítatlan hangulatát hozza el számomra. Ezért is választottam ezt a költeményt, mert egyszerűen melegség sugárzik belőle.

Szóval nyárra fel, kívánom, hogy élményekben gazdag három hónap elé nézzetek és a koronavírus ne nehezítse meg senki napjait.
Ismét megírtam a Watchaholics blogon az ajánlott Top 5-ös listát, a TOP 5 olvasnivaló a nyári hónapokra cikket. Jó mazsolázást kívánok hozzá, bízom benne, hogy sok remek olvasnivalótok lesz a nyáron. ;-)


Csodás nyári hónapokat kívánok Nektek! :)
Téged pedig, Nyár, ezúton köszöntelek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése