2020. március 1.

Céda tavasz

Ismét lapozunk egyet a naptárban, és ezúttal a februárt hajtottuk át márciusra. Itt van, eljött a tavasz első napja. Legalábbis a naptári tavaszé. Reményeim szerint sok szépet és jót, sok örömöt és boldogságot hoz majd magával a kikelet. :)

Ezúttal pedig egy olyan verset választottam, amely nem csak szép, de olyan igazi tavaszi, mert hát miről is szólna Sárhelyi Erika verse, a Céda tavasz, mint a várva várt, régóta áhított céda tavaszról. :)

Az én szívemben egyébként a tél különleges helyet foglal el, mégis már én is érzem a csontjaimban és a lelkemben, hogy itt az ideje a természet újjászületésének, az apró rügyek pattanásának, a csoda-színes virágok nyílásának és persze annak, hogy a téli kopárságot végre felváltsa az élet, a zsenge ifjonti ujjongás.

Jöjj, tavasz! Lásd, én már nem haragszom rád,
céda hűtlenségedért nem neheztelek,
hisz’ ma reggel hallottam: nevettek a fák,
és Téged láttalak a házsorok felett.
S a madarak is megéreztek valamit
- csupa láthatatlan kis csirip-szörnyeteg -,
úgy verték szívemet aprócska szárnyaik,
mint mikor hegedűn a vonó megremeg…
De ma nem bántott ez a korai koncert,
és nem fájt a kelletlen muszáj-ébredés -
mert ahogy kiléptem, rám mosolygott a kert,
aztán a szomszéd, zöldre festett kerítés,
és már messziről üdvözölt a buszmegálló
- a busz se késett -, az utcák meg kacagtak…
Alig olvadt még el a januári hó,
s lám, mind neked örül, a céda tavasznak.









Sárhelyi Erika
2008. február



Erika versével évekkel ezelőtt találkoztam először és már akkor lenyűgözött. Fantasztikus költőnek tartom, több versét is igen kedvelem, mégis a Céda tavaszt tartom a kedvencemnek. Talán azért is, mert amikor évekkel ezelőtt rábukkantam, egy februári napon, annyira a szívemből szólt, annyira vágytam már én is a tavaszt.
Amennyiben Erikáról szeretnétek többet megtudni, akkor a moly.hu Merítés rovatában olvashattok egy beszélgetés lenyomatot.

Ha nekem valaki azt mondja, mondj valamit a tavaszról, mi jut róla eszedbe?, akkor abszolút biztos vagyok benne, hogy az ébredező, erőt gyűjtő napsütés, a tulipán, a friss tavaszi levegő és gyermekkorom húsvétjai jutnak eszembe. Hihetetlen módon csak olyan húsvétokra emlékszem, amikor sütött a nap, én pedig vastag gyerekharisnyában és szép ruhácskában sétálgattam a kertben, mesét néztem a lakásban, vártam a locsolni érkezőket és egyszerűen imádtam az egészet. Igen, gyerekként ezt valahogy másképp éli meg az ember, mint felnőtt fejjel. Akkor még varázslatos az egész. Mondjuk a mai napig imádok tojást festeni. Az más kérdés, hogy tök béna vagyok benne, mert valamiért előszeretettel elfelejtem, hogy először meg kellene főzni a tojást. Hiába na, én a pingálásra koncentrálok. :D

És ismét megírtam a Watchaholics blogon az ajánlott Top 5-ös listámat, melynek meglepő módon a TOP 5 olvasnivaló a tavaszi hónapokra címet adtam. :D Ha ötleteket kerestek, hogy mit olvassatok majd a szép időben, akár a természetben, az erkélyen vagy a napsütötte szobában üldögélve. ;-)


Élményekben gazdag tavaszi hónapokat kívánok Nektek! :)
Téged pedig, Tavasz, ezúton köszöntelek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése