2020. február 29.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2020. február

Eltelt ismét egy hónap. Február úgy suhant tova, mintha itt se lett volna, holnap pedig már itt a naptári tavasz és márciust fogunk írni. Rohan az idő. Azt hiszem, hogy a hónap rövidségét figyelembe véve, ez a mostani bejegyzésem sem lesz talán olyan hosszú, mint a többi hónapban.

Beszerzések:
Nézzük is. ;-) Ahogy visszaemlékszem február hónapra, azt hiszem egészen ügyesen sikerült visszafognom magam. Egészen pontosan a januári könyvdömping után „csupán” 8, azaz nyolc könyvvel gazdagodott a magánkönyvtáram. Tök jó vagyok! :D
A nyolc könyvből négyet ajándékba kaptam. Hármat Kedvesemtől. A hónap elején Angliába utaztam meglátogatni egy barátomat, aki amúgy a volt középsulis osztálytársam. Férjem pedig két fantasztikus könyvvel lepett meg, mikor hazaértem. Nem mellesleg kijött elém a repülőtérre és egy Mrs. Kovacs feliratú papírral várt, mint ahogy a filmekben is látni sokszor. ♥ Na de a könyvek, ugye, mert hát ezért vagyunk itt. :D Az egyik 📚 Christopher Moore: Mocskos meló, míg a másik 📚 Benyák Zoltán: A nagy illúzió című regénye.
Ezentúl pedig a Valetin nap idén ugyan elmaradt, vagy mondjam úgy, hogy rendhagyóan ünnepeltük, viszont a Nemzetközi Könyvajándékozás Napját nem hagytuk ki, ennek keretein belül pedig Férjem 📚 Norbert Winney: Sárkányok, farkasok és almák című kötetével lepett meg.
Az angliai út után Viki barátnőmmel is csaptunk egy kis csajos délutánt. A könyvmolyok pedig mivel mással lepnék meg egymást, mint könyvvel. Ez most is így esett, és Viki 📚 David Sax: Az analóg bosszúja című kötettel gazdagította a könyvtáram. Ez a februári legújabb Poket könyv egyébként. :)
A maradék négy kötet beszerzése az én saram, de igazából egyáltalán nem búsulok miatta (Miért is tenném?), mivel három olyan könyvet sikerült becserkészni, amiket már régóta keresek, egy pedig egy képregény trilógia második kötete. Már most tudom, hogy a befejező kötetet márciusban meg fogom venni. :D
Amúgy ez a második kötet nem más, mint Joe Hill által írt és Gabriel Rodriguez által illusztrált 📚 Locke & Key – Kulcs a zárját 2.. Megnéztem ugyanis a sorozatot, amíg Angliában voltam, vagyis az első évadot. Mivel korábban Lia a Watchaholicsnál nagyon dicsérte ezért beszereztem még januárban a első kötetet, s így, az első évad megnézése után pedig muszáj lesz elolvasnom, hogy tudjam milyen különbségek vannak a két alkotás között.
Egy másik beszerzéssel a Harry Potter gyűjteményt gazdagítottam. Ez már a ritkán kapott könyvek egyik példánya. Most lehet, hogy furcsán néznek egyesek, de bizony van olyan HP könyv, amit úgy kell kutatni, főleg ha az ember egy bizonyos kiadást keres. :D Szóval sikerült megvennem a 📚 Bogar bárd meséi című kis kiegészítő kötetet. Ez az a könyv, amit Hermione olvas az utolsó kötetben, a Harry Potter és a halál ereklyéiben.
Az utolsónak hagyott két kötetet pedig a molyon sikerült beszereznem. Ezek is alig-alig fellelhető kötetek, ugyanis a Queenről illetve Freddie Mercuryról szóló ritkaságokról van szó. Az egyik könyv 📚 Greg Brooks – Simon Lupton: Freddie Mercury élete saját szavaival, a másik pedig 📚 Peter Hince: Queen című könyve. ♥♥♥

Olvasások:
Az a helyzet állt elő, hogy hiába a hónap rövidsége, akarom mondani, inkább az, hogy a hónap rövidebb némileg, mint a többi, mégis több könyvet olvastam, mint januárban. Első körben például befejeztem a januárban megkezdett utolsó Harry Potter könyvet a nagy sorozatból, a 📖 J. K. Rowling: Harry Potter és a Halál ereklyéit, melyre igazából nem tudtam öt csillagot adni. Ennek ugyan nem az volt az oka, hogy más vonalon mozgott a sztori, mint az előzőek. Ez ugyanis üdítő változatosság volt, azonban Rowling a kötet cselekményének első felét olyannyira elhúzta, hogy úristen, azt hittem, hogy sosem kerülünk már oda, ahova kell. :D Ettől függetlenül azonban príma könyv, szó se róla. ;-) Ja igen, stílusosan Angliában, a Harry Potter sorozat szülőhazájában fejeztem be a kötetet.
Ezek után belekezdtem 📖 R. J. Hendon: Korcsok című kötetébe, amit pár nap alatt be is fejeztem. Érdekes, izgalmas történet, várom is a folytatását. :)
Majd gyors egymásutánban elolvastam Holly Black és Cassandra Clare Magisztérium sorozatának 2-5. köteteit, azaz 📖 A rézkesztyűt, 📖 A bronzkulcsot, 📖 Az ezüstmaszkot és végül 📖 Az aranytornyot, ezzel rögtön végezve is magával a sorozattal, egyben pedig felavattam egy új kedvencet. Kérlek, ne kövezzetek meg kedves Harry Potter rajongó bejegyzésolvasók, de ez a sztori sokkal közelebb került hozzám, mint Harry világa.
Február utolsó napjainak egyikén előkaptam egy jó kis Bartos Erika féle mesekönyvet, mégpedig a 📖 Bogyó és Babóca a jégen című mesét. Bár abszolút nem az én korosztályomat célozza meg, mégis tök cuki kis mesék ezek és kifejezetten szeretem őket olvasgatni. :D
Jelenleg pedig egy kedvenc íróm-költőm egyik ritka kötetét olvasom, amit tavaly októberben sikerült beszereznem. Ez egy verseskötet - yammi -, mégpedig 📖 Edgar Allan Poe: Edgar Allan Poe összes költeményei kötetet. Ha szeretitek Poe viktoriánus novelláit, de szeretnétek megismerni egy másik oldalát is, akkor ez a verseskötet remek választás erre. Ugyanis Poe nem csupán rémtörténeteket és sötét novellákat írt élete során, hanem csodaszép verseket is, bizony több verse szól a szerelemről, mint azt gondolná bárki is, aki nem mélyedt még bele jobban a munkásságába.

Nos ezek voltak a februári élményeim, bízom benne, hogy Ti is fantasztikus hónapot zártatok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése