2019. december 31.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. december

Eljött az év utolsó napja. Egyszerűen hihetetlen... Úgy rohan az idő, mintha sietne valahova… Szóval ez itt az év utolsó Összítője.

Beszerzések:
Az év utolsó hónapjában tizenöt új tünemény került a polcomra. Persze ezt nagyon könnyű volt összehozni, miután december 6-án jött a Mikulás és hozott valami csudaságot – na nem éppen a csizmámba, sokkal inkább a sálam alá rejtette –, ami nem édesség volt, hanem egy fantasztikus könyv, mégpedig 📚 Cecelia Ahern: Lány a tükörbenje.
De bizony volt nekünk Férjemmel egy évfordulónk is (nem, nem házassági, az majd augusztusban lesz), és mi ilyenkor is – mint igazából mindig – könyvvel ajándékozzuk meg egymást. Erre a jeles alkalomra kaptam tőle 📚 Diana Gabaldon: Őszi dobszó 1-2. című kötetét, ami az Outlander sorozat 5. része.
Már sokszor említettem, hogy ajándékozós események is vannak a moly.hu-n, most ismét részt vettem egyen, ahol kifejezetten Poket könyvekkel leptük meg egymást. Az eseményt JPityu szervezte, és az ajándékozóm is ő volt. Egy fantasztikus Sánta Ferenc kötettel lettem gazdagabb, 📚 Az ötödik pecséttel. Köszönöm még egyszer. :)
Aztán jött a karácsony és meglepett még pár szépséges könyvvel. Akarom mondani a családom, mert ők bizony besegítettek a Jézuskának/Mikulásnak/a Karácsony Szellemének, ki melyiket tartja. Így került a birtokomba ez a sok csodaszép könyv: Férjemmel december 23-án tartottuk a kis közös karácsonyunkat, ezeket az Ő Angyalkája hozta: 📚 Cecelia Ahern: Bárcsak láthatnál, 📚 Cecelia Ahern: A Tökéletes és 📚 Ted Chiang: Érkezés és más novellák. Azt hiszem a Férjem teljesen tisztában van vele, hogy mivel lehet engem boldoggá tenni. Cecelia Ahern könyveit nagyon szeretem. Még úgy is, hogy sokszor túlcsordul bennük az érzelem, Ted Chiang novelláskötetét pedig már akkor szerettem volna megszerezni, amikor a filmet láttam.
December 24-én tartottuk a családi karácsonyt Anyukámnál és Nagypapámnál, odajöttek Nénikémék és másik Nagyszüleim is. Idén Anya egy különleges könyvvel lepett meg, mégpedig Nagy Eszter tollából született csodával, a 📚 Régi idők karácsonyával, míg Nagyapótól idén – szerintem Férjem besegített – Ted Chiang másik novelláskötetét kaptam, a 📚 Kilégzés és más novellákat. Nénikémék és másik Nagyszüleim könyvajándékai – mert lesznek ám – csak következő évben fognak hozzám kerülni, majd együtt a szülinapos könyvekkel. :)
Viszont én magam sem tétlenkedtem, hét könyvet vettem: 📚 Marjorie Liu: Monstress: Fenevad 2. – Vér, 📚 Philip Pullman: Roger titka, 📚 Philip Pullman: A tökéletes óramű, 📚 Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan – Maureen Johnson – Kelly Link – Robin Wasserman: Az árnypiac kísértetei, 📚 Cassandra Clare: Éjsötét Királynő, 📚 Neil Gaiman: Sandman: Az álmok fejedelme-gyűjtemény 2. és 📚 Philip Pullman: Karlstein gróf.

Olvasások:
Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy idén decemberben fantasztikus könyveket olvastam. :) Első körben például befejeztem a még novemberben elkezdett Harry Potter 5. kötetet, a 📖 Harry Potter és a Főnix Rendjét, majd folytattam egy igazán izgalmas kötettel, Neil Gaiman, Michael Reaves és Mallory Reaves közös alkotásával, az 📖 Ezüst Álommal.
Idén az adventi időszakban két adventi mesekalendáriummal hangolódtam az ünnepre. Mindkét könyv nagyon helyes, aranyos és szívbe búvó volt. Az egyik ilyen könyv 📖 Alex T. Smith: A kisegér, aki elhozta a karácsonyt, a másik pedig 📖 Brigitte Weninger: 24 karácsonyi mese című gyűjteménye. Talán nem árulok el nagy-nagy újdonságot – szerintem említettem már párszor –, hogy kedvenc könyvem 📖 Philip Pullman: Északi fény címet viselő kötete. Nos, most decemberben végre újraolvastam. De nem csak a trilógia első kötetét, hanem bizony az egész trilógiát, így az Északi fény után jött szépen sorban 📖 A titokzatos kés és 📖 A borostyán látcső. És hogy teljes legyen a dolog, még belekezdtem az előzménykötetbe is, amely a 📖 La Belle Sauvage címet viseli.

Hát ennyi volt idén az Összítő rovat. Remélem csodás évet zártok Ti is, és hasonlóan, vagy még ennél is fantasztikusabb 2020-as évetek lesz! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése