2019. november 30.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. november

Itt is van november és egyben a naptári ősz utolsó napja, én pedig elhoztam ismét a hónap összesítőjét az Összítő rovatban. Ebben az évben ezen kívül már csak egy ilyen bejegyzést fogok hozni.

Beszerzések:
Ebben a hónapban tizenhárom új könyvvel gazdagodott csodás gyűjteményem. Pedig nekem úgy tűnt, hogy ennél jóval kevesebb kötetet szereztem be. Na de nem baj, jó könyvekből sosem elég, úgyhogy lássuk is, miket szereztem novemberben. :)
A hónap első kötete egy ajándék volt. Kolléganőm rendelt magának pár könyvet és a kiadó megtoldotta egy plusz meglepetéssel, azonban ő nem szerette volna megtartani, így elhozta nekem ajándékba. Így lett egy olvasatlan példányom 📚 Luca D'Andrea: Lissy című krimijéből.
A hónap közepén elutaztunk férjemmel Angliába, azon belül Hastingsbe meglátogatni volt osztálytársamat, de még az indulás előtt elszaladtam a Fumax kiadóhoz és elhoztam a rendelésemet. A. M. Aranth író 📚 Oculus című regényének második, bővített kiadását kaparintottam meg, melyet gyorsan az író dedikált is. Nem mellesleg egy igazán személyes üzenettel látta el így a példányomat. Köszönöm! ♥
Angliában nem csak Hastingsben töltöttük az időt, de meglátogattuk Brightont is. Természetesen nem hagyhattam úgy el a ködös Albiont, hogy ne hoztam volna haza magammal könyvet. Akarom mondani könyveket, és mi is lett volna célszerűbb, mint a most 20. évfordulóját ünneplő Harry Potter kötetek díszkiadását beszerezni eredeti nyelven. Íme két csodás, hollóhátas kiadás a második – 📚 J. K. Rowling: Harry Potter and the Chamber of Secrets – és harmadik – 📚 J. K. Rowling: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban – kötetekből. Hastingsben azonban vettem még egy, vagyis két példányt 📚 Charlie Ellis: Happy Cats című tündéri képes könyvéből, melynek egyik példányával szintén macskás barátnőmet, Vikit leptem meg.
Anglia után beszereztem egy csodás karácsonyi mesekönyvet (ezt holnap fogom elkezdeni olvasni): 📚 Brigitte Weninger: 24 karácsonyi mese
Bár megkértem Kedvesemet, hogy ebben a hónapban ne szerezze be az új Poketet, hátha a Poket ajándékozós eseményen az új kötettel lep meg az ajándékozóm, mégsem tudta megállni, hogy ne lepjen meg pár kötettel. Mivel Anglia igen nagy hatást gyakorolt rám, azóta egyfolytában angolul próbálunk beszélni. Egyik nap angolul barchobáztunk. A dologban az a vicces, hogy én nem tanultam és nem is igazán beszélem a nyelvet, viszont a napokban rádöbbentem, hogy nagyon sok szót ismerek és egyszerűbb mondatokat össze is tudok rakni. Persze nem feltétlenül tudnék eszmecserét folytatni angolul, ha leszólítanak az utcán, de nekem már ez is tök nagy élmény. Szóval ennek hatására ajándékba kaptam két angol nyelvkönyvet: 📚 Szalai Nóra: 5 perc angol nyelvtan I. – Igeidők és 📚 Szalai Nóra: 5 Perc Angol Újrakezdőknek és Középhaladóknak. A két angol nyelvkönyvön túl pedig még három könyvvel lepett meg Férjem annak apropóján, hogy ezen a héten volt a jelnyelvi A1/1-es vizsgám, ahol egész szép eredményt értem el. Eredetileg amúgy egy könyvet kaptam volna, de véletlenül összekeverte egy duológia első és második kötetét, ezért végül úgy gondolta, hogy odaadja az elsőt is, s ha már így alakult, akkor legyen még egy harmadik kötet is: 📚 Alexandra Bracken: Az idő vándorai, 📚 Alexandra Bracken: Világok utazói és 📚 Neil Gaiman: Felkavaró tartalom
Múlt hónapban Mary E. Pearson Magyarországon járt és egy közönségtalálkozó keretein belül bizony dedikálást is tartott a rajongóknak. Én magam ugyan nem olvastam még a hölgytől, de Viki barátnőm nagyon kedveli az írónő munkáit és úgy volt, hogy elkísérem a dedikálásra. Azonban nekem hétfőnként voltak a jelnyelvi óráim, így sajnos nem tudtam elmenni Vikivel. :( Viszont megvette nekem az írónő egyik kötetét, sőt dedikáltatta is, múlt héten vasárnap pedig meglepett vele, így gazdagodtam egy csodaszép, dedikált kötettel: 📚 Mary E. Pearson: Az árulás csókja. Köszönöm! ♥
A hónap utolsó beszerzésével pedig megint csak macskarajongó énemnek kedveskedtem, ugyanis megrendeltem és tegnap meg is érkezett 📚 Claire Belton: I Am Pusheen the Cat című irtó cuki, vicces és macskás, nagyon macskás képregénye, vagy inkább képes könyve.
Nos hát ilyen csodás kötetekkel lettem gazdagabb november hónapban. Nem mellesleg ma összeraktuk Férjemmel a második új könyvespolcot, így akad még hely még több új könyvnek is. :D

Olvasások:
Ahogy a beszerzéseket is alábecsültem, úgy az emlékeimben szintén jóval kevesebb elolvasott kötet szerepelt, mint ahogy látom. :D Persze, mert totál elfelejtettem, hogy hónap első napján Bogyó és Babóca maratont tartottam. Kolléganőm kisfiának egész sok kötet van meg és volt olyan aranyos, hogy kölcsönadta nekem. Így hát ezt a hónapot a következő könyvek elolvasásával nyitottam: 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca a levegőben, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca az óvodában, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca beteg, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca zenél, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca rokonai, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca ünnepel, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca süteményei, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca kertészkedik, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca társasjátéka, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca alszik, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca rajzol, 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca sportol és 📖 Bartos Erika: Bogyó és Babóca virágai.
Hónap elején befejeztem a még októberben elkezdett Harry Potter negyedik kötetet, a 📖 J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz Serlegét, majd „gyorsan” bele is kezdtem az ötödik kötetbe, a 📖 J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendjébe. Valójában a két kötet között még elolvastam 📖 Neil Gaiman: A temető könyve című meséjét, amely jól megbőgetett az utolsó fejezetben.
Hónap közepe táján belekezdtem 📖 Rejtő Jenő (P. Howard): Csontbrigád című regényébe, de nagyon nem tudtunk egymásra hangolódni, ezért fájdalmas búcsút mondtunk egymásnak és megbeszéltük, hogy majd összejövünk egy alkalmasabb időpontban. :D
A hónapot végül a tegnap megérkezett Claire Belton kötettel, az 📖 I Am Pusheen the Cattel zártam. Könnyed, vicces, cuki, na meg persze nagyon macskás. :D

Egy hónap múlva találkozunk, addig pedig olvassatok sok jó könyvet! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése