2019. november 2.

Havi összítő, avagy miket szereztem, miket olvastam? 2019. október

Eltelt egy újabb hónap, én pedig érkezem az idei tizedik összefoglalóval. Minden hónapban ledöbbenek, hogy mennyire rohan az idő, egyszerűen hihetetlen.

Beszerzések:
Talán első körben inkább az ajándékba kapott könyveket hozom, ebből most sokkal kevesebb jutott, mert október hónapban beindítottam az „ereszd el a hajam” műveletet a könyvvásárlások terén. Igen, tök sok könyvet sikerült beszereznem, aminek nagyon örülök. És nem csak azért, mert bővült a gyűjteményem, hanem azért is, mert többségében antikvár könyvekkel gazdagítottam a könyvespolcot. De akkor jöjjön is a lista:
📚 A. M. Aranth: Propheta és 📚 Marie-Aude Murail: Oh, boy!
Ezt a két fantasztikus könyvet Dawnofmith molytól kaptam, Viki barátnőm által szervezett ajándékozásra. A csomag is egyszerűen fantasztikus volt, az pedig, hogy két könyvet is rejtett a doboz, hát felülmúlhatatlan. ♥
📚 100 szóban Budapest 2019
Párom meglepije ebben a hónapban. Idén én is indultam a 100 szóban Budapest pályázaton. Ugyan a kötetbe nem jutottam be, de az esélyt legalább megadtam. :)
Innentől pedig következnek a vásárlások! :D
📚 Hugh Howey: Örökség
Hugh Howey A siló sorozatának 6. és A műszak sorozatán nyitó kötete ez egyben. A silót még tavaly olvastam, és mivel Vikiéktől megkaptam a két folytatást múlt hónapban, ezért egyértelmű volt, hogy ez a kötet sem maradhat ki a repertoárból. :)
📚 Neil Gaiman: Ne ess pánikba!, 📚 Neil Gaiman – Michael Reaves – Mallory Reaves: Ezüst Álom és 📚 Neil Gaiman – Michael Reaves – Mallory Reaves: Az örökkévalóság kereke
Neil Gaiman-rajongóként úgy érzem, hogy minden magyarul megjelent kötete kötelező darab, így egyértelmű, hogy a polcomon szeretném tudni mindet. :D A Ne ess pánikba! könyvben még egy cuki ajándékozási bejegyzés is olvasható, igaz nem nekem, hiszen antikvár példányt szereztem be. A másik két kötet (Ezüst Álom és Az örökkévalóság kereke) pedig a már olvasott Köztesvilág kötet folytatásai.
📚 Ambrus Krisztina: Viszlát, laktóz!
Ehhez nem is biztos, hogy tudnék túlzottan sok mindent hozzáfűzni. Laktózérzékeny vagyok. Pont. És persze imádom a szakácskönyveket. :D
📚 Lancz Edina: A magyar jelnyelv szótára
Már említettem az előző bejegyzésben is, hogy elkezdtem jelnyelvet tanulni. Ezt az igen vaskos kötetet a suliban kaptuk és nagyon sok jel van benne. Végül is szótár, ez a dolga. És tele vak okossággal is. :)
📚 Colleen Hoover: Point of Retreat – Visszavonuló és 📚 Colleen Hoover: This Girl – Ez a lány
Ezt a két kötetet az egyik kedves szomszédom szerezte be nekem a Pólus Centeres Raktárvásáron. Csak azt sajnálom, hogy a trilógia első része nem volt akciós, így az még hiányzik. :(
📚 Iny Lorentz: Vörös égbolt
Nagyon szeretem a német szerzőpáros történelmi romantikus regényeit. Sajnálom, hogy A vándorszajha sorozatból nem jelent meg itthon mindegyik kötet, de már most várom, hogy a Vörös égboltot (ez egy másik sorozat) olvassam. :)
📚 Lois Lowry: Az emlékek őre, 📚 Lois Lowry: Valahol, messze, 📚 Lois Lowry: Hírvivő és 📚 Lois Lowry: A fiú
Már jó ideje a kívánságlistámon csücsült ez a sorozat. Ezt egyébként nászajándéknak tekintem, ugyanis az egyik ajándék egy Libri ajándékkártya volt, amit Férjemmel nagyon ügyesen megfeleztünk és a glamour napok alkalmával vásároltunk el, így sikerült 20% kedvezményre is szert tennünk. :)
📚 Markus Zusak: A könyvtolvaj
Ez a már régen vágyott könyv, szintén a nászajándék kategóriából került ki. :)
📚 Edgar Allan Poe: Edgar Allan Poe összes költeményei
Talán egy Poe kötethez nem is kell nagyon hozzáfűzni semmit. Poe egy zseni. Egy meg nem értett zseni és fantasztikus verseket írt. ♥
📚 Kresley Cole: Égsötét
Whuhuhuuuu új Halhatatlanok alkonyat után rész. Ennek mindig nagyon-nagyon tudok örülni. Annak meg még inkább, hogy Athenaeum kiadó felkarolta a sorozatot. :)
📚 James Dasher: Halálkúra
Erre a könyvre nincs mentségem. Na mintha szeretném, ha lenne. :D Egyszerűen imádok könyveket vásárolni, feltölt és boldoggá tesz. Olyan szépek, illatosak, és mennyi, de mennyi izgalmakat rejtenek magukba. :)
📚 Stephanie Garber: Legendary
És akkor az utolsó ebben a hónapban, a Caraval folytatása. Ez egy igen vaskos, azonban mellette nagyon szép, díszes ifjúsági kötet. :)

Olvasások:
Ahogy most visszanéztem, egészen jól haladtam ebben a hónapban, és azt is elmondhatom, hogy egyfajta HP keretet sikerült a hónapnak kölcsönöznöm, mivel hónap elején még a szeptemberben elkezdett 📖 J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve kötetet olvastam. Majd gyorsan kezembe vettem a második – 📖 J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája –, harmadik – 📖 J. K. Rowling: Harry Potter és az azkabani fogoly – és negyedik – 📖 J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz Serlege – köteteket is. Ez utóbbival még nem végeztem, jelenleg is ezt olvasom és állíthatom, hogy nagyon kedvelem.
Ez a hónap sem múlt el Neil Gaiman nevével fémjelzett kötet nélkül. A beszerzéseknél említettem, hogy a Michael Reavesszel közös trilógia első részét, a 📖 Neil Gaiman – Michael Reaves: Köztesvilág címet viselő kötetet már olvastam. Nos, ez pont ebben a hónapban volt. Nagyon tetszett a történet, bár az tény, hogy nem éreztem ki belőle azt a tipikus Gaimanes stílust. De ettől függetlenül nagyon tetszett. :)
A hónap közepe táján egy nagyon aranyos meseregényt, 📖 Dér Adrienn: A kaszabmanó című kötetét olvastam. Érdekesség, hogy a Watchaholicsra erről a történetről közösen írtunk SzÁgival értékelőt. Tök nagy élmény volt, mert mindketten először csináltunk ilyet. :)
A hónap vége felé pedig elolvastam három Bartos Erika könyvecskét. Visszautaztam ugyanis az ovis korosztálynak szánt történetekbe és három Bogyó és Babóca mesében merültem el, mégpedig a 📖 Bogyó és Babóca karácsonyában, a 📖 Bogyó és Babóca világot látban és a 📖 Bogyó és Babóca buborékot fújban. A mesék nagyon cukik és kedvesek, a rajzok is nagyon aranyosak. Persze nem én vagyok a célközönség, de szeretem a lelkem kényeztetni ilyen cukiságokkal. :D
És a végére hagytam a legjobbat. A legjobbat, ami nem csak hogy jó könyv, de fájdalmas és mély, kemény és elgondolkodtató, szóval olyan történet, amiről hónapok és élvek múlva is gondolkodni fogok. Ez pedig 📖 Kira Poutanen: A csodálatos tenger című önéletrajzi ihletésű, azonban mégis fiktív naplóregénye egy tizenöt éves tinédzser lányról, az anorexiájáról, a küzdelméről, a megélésről és a gyógyulás útjára lépésről. Nagyon érdekes és egyben brutális olvasmány, de csak ajánlani tudom, mert mélyen, nagyon mélyen képes megérinteni az olvasót. Hamarosan, még novemberben írok is róla a Watchaholicsra egy hosszabb értékelőt.

Ennyi mára, akarom mondani mostanra. Következő hónapban jelentkezem újra akkor már a novemberi összítővel, addig pedig jó olvasást kívánok Nektek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése