2018. december 27.

Kedvenc könyvjelzőim

Tudom, mostanában nem vagyok valami rettentően aktív. Kérlek, nézzétek ezt el nekem, ugyanis az év vége és az év eleje nálunk a munkahelyemen, vagyis inkább az én szakmámban rettentően zsúfolt időszak. Egyébként ennek ellenére egyszerűen imádom a munkámat és nagyon próbálom összeegyeztetni az év végén a munkát, az olvasással és a karácsonyi készülődéssel. Több-kevesebb sikerrel, mikor hogy, de az biztos, hogy a blogírás ilyenkor háttérbe szorul.

Ezt a bejegyzést is már lassan egy hónapja, ha nem több, tervezem megírni, ugyanis egy könyvmoly életének nem csak a könyvek képezik szerves részét, de bizony a könyvjelzők is fontos szerephez jutnak. Egyeseknek kifejezetten nagy gyűjteményük van (nekem sincs kicsi, de én még így is piskóta vagyok hozzájuk képest). És mivel a könyvjelzők fontos szereplői az életemnek ezért úgy gondoltam, hogy illene egy bejegyzést szánnom nekik, egészen pontosan a kedvenceimnek.

Nem is szaporítom tovább a szót, következzenek a kedvenc segítőim az olvasásaim során. Igazából azt nem tudnám meghatározni, hogy melyik a kedvenc, ezért nem is fogom, de az biztos, hogy ez az öt előkelő helyet foglal el a szívemben.

Horgolt rózsám
Ezt a könyvjelzőt Sógornőm készítette számomra. Egyrészt azért lett kedvenc, mert fantasztikusan néz ki, csodás munka, másrészt mégiscsak ajándékba kaptam. Az már csak hab a tortán, hogy pont akkor, amikor Böszörményi Gyula bátyó: Nász és téboly című könyvét olvastam. A képet is akkor készítettem, pedig akkor még nem is tudtam, hogy a rózsának mekkora szerepe van a könyvben.

Pipacsos
Édesanyám egyik kis ajándéka ez a pipacsos könyvjelző. Azonnal beleszerettem és nem csak azért, mert szeretem a pipacsokat, a festményeket és a katicákat, hanem a kis szövegért a tetején, miszerint "Itt hagytam abba!", de ezen felül ennek a könyvjelzőnek van egy olyan praktikus tulajdonsága, hogy nem gyűrődik, ugyanis nem papírból készült.

Keresztszemes hímzett
Ezt a könyvjelzőt az egyik moly.hu-s eseményre - Szabad ajándékozás újragondolva - kaptam egy kedves molytársamtól. Egyrészt azért különleges, mert én magam hímeztem, ragasztottam, kötöttem a masnit, másrészt pedig azért, mert az ajándékozás lényege, hogy mi választjuk meg, kinek küldünk csomagot, pluszban egy kreatív apróságot kellett küldeni, amelyet az ajándékozottnak kell elkészíteni. Szóval azért foglal el előkelő helyet a szívemben, mert az, akitől kaptam, kifejezetten engem választott, engem szeretett volna megajándékozni.

London és pillangók
Két nagy kedvenc az életemben. Bizony, Londonban 2011-ben jártam. Barátoknál voltam nyaralni és szinte első pillanatban szerelembe estem azzal a várossal. Úgy éreztem, mintha hazaértem volna, mintha egy régi ismerőst köszöntenék, ezért nem is csoda, hogy nagyon szeretem ezt a Big Bent ábrázoló könyvjelzőt.
Másik szerelem törpike korom óta a pillangók iránt ég bennem, és a Bomo Art fantasztikus könyvjelzőjén sok-sok ilyen csodás pille látható.
Ráadásul nagyon szeretem azt a békebeli stílust, amely jellemzi mindkét jelölőt.

Ezek voltak az én kedvenceim.
Természetesen rajtuk kívül is van még sok-sok szívemnek kedves jelzőm, sőt, a Könyvmolyképző Kiadó által a csomagokba rejtett könyvjelzőket is nagy kedvvel gyűjtögetem, rendezgetem. Különösen szeretem a sorszámozott példányokat, legyen az akár vörös, akár rubin vagy más sorozatból való.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése