2019. szeptember 1.

Párisban járt az ősz

Claudia Plebani / Flickr.com
Ismét beköszöntött a naptári ősz (a fejlécet is gyorsan lecseréltem), én pedig úgy döntöttem, hogy az augusztusi összítőt egy picit eltolom, helyette pedig köszöntöm ezt a csodás, színek egész garmadáját elénk táró évszakot.

Idén úgy döntöttem, hogy nem Petőfi Sándor szavait hívom segítségemül, hanem Ady Endre egy csodás versét, a Párisban járt az ősz címűt hozom el Nektek.

Két okból választottam ezt a verset. Az egyik, hogy ma és holnap is még nagyon meleg lesz, 30°C fölött várható a hőmérséklet, de keddtől már lehűlést jósolnak. Azonban most még az ősz csak suhan, de megbújik a kánikulában.
Másik okom pedig, hogy pár napja Anne Rice: Lestat, a vámpír című fantasy kötetét vettem kezembe és igyekeztem elmerülni benne. Jómagam nem vagyok valami nagy Anne Rice szakértő, persze olvastam már tőle pár kötetet, de a Vámpírkrónikák sorozatból bizony ez még csak a második kötet.

Párisba tegnap beszökött az Ősz.
Szent Mihály útján suhant nesztelen,
Kánikulában, halk lombok alatt
S találkozott velem.
Ballagtam éppen a Szajna felé
S égtek lelkemben kis rőzse-dalok:
Füstösek, furcsák, búsak, bíborak,
Arról, hogy meghalok.





Például, hiába olvastam korábban az Interjú a vámpírral című kötetet, hiába láttam az ebből illetve a harmadik részből, A kárhozottak királynőjéből készült filmeket, fogalmam sem volt róla, hogy Lestat francia, sőt mi több vámpírrá válásának helyszíne pont Párizs volt.

Elért az Ősz és súgott valamit,
Szent Mihály útja beleremegett,
Züm, züm: röpködtek végig az uton
Tréfás falevelek.
Egy perc: a Nyár meg sem hőkölt belé
S Párisból az Ősz kacagva szaladt.
Itt járt s hogy itt járt, én tudom csupán
Nyögő lombok alatt.





Ady Endre
Párizs, 1906. augusztus



Nos, ez a Szukits kiadó által megjelentetett kötet igen vaskos, méreteit tekintve nagyobb alakú az átlagnál, semmi esetre sem jó utazáshoz, de a történet, melyet a lapok rejtenek, izgalmas és érdekes és, bár Lestatot sosem kedveltem igazán, mégis szinte minden ilyen karakterrel úgy járok, mint vele is: ha az eredettörténetét olvasom, egészen megkedvelem. :D

Ha esetleg nem olvastátok volna még a TOP 5 olvasnivaló az őszi hónapokra cikkemet a Watchaholicson, akkor azt a linkre kattintva megtehetitek. ;-)


Élményekben teli őszi hónapokat kívánok Nektek! :)
Téged pedig, Ősz, ezúton köszöntelek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése