2011. augusztus 2.

Marina és Szergej Gyacsenko: Alekszandra és a Teremtés növendékei

Kelt: 2010. augusztus 26.

Eredeti cím: Vita Nostra
Megjelenés: 2009
ISBN: 9789639828407
Oldalszám: 384
Kiadó: Metropolis Media Kiadó
A könyvet beszerezhetitek még a Booklinenál,a Librinél és az Alexandránál is.


A könyv a főhősünk 16 éves korában kezdi meg a történet mesélését. Először feltűnik egy furcsa alak, próbatételek elé állít, majd beiratkozunk egy távoli városka főiskolájára, de senkinek nem beszélhetünk arról, hogy mit is tanulunk, nekünk meg senki nem magyarázza el, hogy mi is lesz belőlünk. A történetet körül ölelő környezet teljes egészében a 60-70-es éveket idézte az én képzeletemben, miután ami nekünk jutott az egy kissé lepukkant kolesz orosz módra, fűtés ímmel-ámmal, de aztán beindul rendesen, de a könyv végéig valahogy nem tudtam szabadulni ettől az elképzeld környezettől. Ahogy halad előre a történet szépen, lassacskán megértjük, hogy mi is lesz belőlünk, mivé fogunk válni. A vége kissé zavaros, eddig 3szor olvastam el a végkifejletet, de még most sem vagyok biztos benne, hogy jól értelmeztem-e, hogy mi is történt.
A borító nagyon szép, impozáns, de sajnos számomra tökéletesen félrevezető volt, hiszen valahogy mást ígért. A fülszöveg kevésbé, de az is, nekem a történet egyáltalán nem hasonlít a Harry Potterre, talán a közös a bentlakásos iskola és a furcsa tanulmányok.
Mindenesetre nagyon izgalmas maga a történet, érdekes, és minden pillanatban várja az ember a fordulatot, és pont az a legjobb, hogy nem éppen úgy és akkor jön, mint ahogy számítunk rá. Nálam a könyv egy 5-ös alát érdemel, nem tökéletes, de hát semmi sem az!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése